diesel de 5 spørsmål???????

1. Hvordan får man diesel lugt af tøj?

2. hvordan fjerner man evt. lugten fra vaskemaskine?

3. er diesel farvet i vore dage eller er den en skrøne har aldirg set noget?

4. er diesel og fyrings olie ikke det samme?

5. kan man vurder diesel kvalitet?

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. vask det, gerne med forvask
2. kør maskinen igennem, med en kogevask (uden tøj)
3. Fyringsolie er farvet
4. Nej fyringsolien er farvet, og af lidt ringere kvalitet, og uden de nødvendige adiktiver, til en moderne disel hakker.
5. Nej nok ikke sådan lige, som privat person. Men køb dislen, hos et anderkendt firma, og brug den til det den er beregnet til. (Bil, eller oliefyr)

mvh jens


 


 


 


 


 

Diesel lugter ikke......det dufter
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Der er lidt forskel på diesel, afhængig af hvor og hvornår du tanker det.

Tanker du om sommeren er der ikke de samme additiver i som der er om vinteren. Vinterdiesel fryser ikke så let, så har du en dieseselmotor der kun kører lidt, men skal kunen starte og køre året rundt, er det vigtigt at det er vinter diesel der er tanket, eller du må spædde op med petroleum.. Problemet er at der er risiko for at der udslkilles parafin i rørene og det kan lukke for forsyningen....

Hvis du tanker på en alm tankstation så er der iblandet biodiesel, mens det ikke er tilfældet hvis du tanker på en lystbådhavn. Her er der ikke tilsat biodiesel. og det er for at undgå dieselpest i tanken, da diesel ofte er længe i tanken på en båd og der er risiko for der er kondens etc... Igen en fordel hvis du har dieselen stående længe i tanken.. men om det er specielt vinter egnet kan jeg ikke sige...

MVH Njord

MVH Njord

Min næse synes disel stinker, uanset alder og temperatur

mvh jens

Skrevet af ian666 på 28 nov 2011 17:19
hva så hvis bilen ikke står i minus grader og står i garge


Kommer bilen ud at kører i frostvejr vil parafinen udskille på vej fra tank til motor, eller mens du er i Bilka og den står og bliver kold udenfor.

Har dyserne først fået parafinforstoppelse, så er der kun en vej. Ind i varmen med bilen så det kan opløses igen.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Rodalon er sikkert godt imod den dejlige duft af diesel.
Hvis du ønsker at bevare motoren i driftssikker stand så hælder du ikke petrolium på tanken,det er til brug i petroliums kaminer.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis