Hvor køber man billig marinekrydsfiner ?

Er der nogen som har et bud på hvor man billigst kan købe marinekrydsfiner af okume eller gaboon. Jeg skal bruge meget. Så det bliver ikke til BOVA's sindsyge priser. Jeg ved at england er billigere end DK. Men der der sikkert lande hvor det er endnu billigere.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved ikke om det er billigt, eller om de har det du søger, men du kunne jo prøve at smide en mail, med en forespørgsel--

De har før haft marinekrydsfiner til salg på QXL


http://www.aabjorns.dk/index.php?categoryID=88

mvh jens


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu skriver du ikke hvilken overflade kvalitet du søger.
Her:
http://www.olt2.dk/index.asp?SeltypeQ=250015

Er østen x-finer til en fornuftig pris. Dog med tyndt lag yderfiner samt oveflade kvalitet U/CE hvilket bestemt ikke er særlig flot. Men det kommer jo helt an på om det er finere aptering du skal bruge det til eller blot ikke synlig opbygning.
Hi Engel,

Kan du forklare lidt mere om U/CE kvalitet?
Skal lave en hel del aptering i min båd, hvordan kvalificeres kvaliteten?

Bor meget tæt på OLT, er det kun overfladekvaliteten som kan pudses op, eller?

Mvh, Hugo
Østen xfiner bliver tit brugt til aptering i nye både, den er det der kaldes kogefast og faktisk en ganske udmærker xfiner. Jeg har bygget joller af det, hvor de kun blev malet. Min 21 fods Warhram katamaran var udelukkende bygget af 6 mm. østen xfiner i skrogene og stadig kun malet, så jo det er et udmærket matriale.
U/CE kvalitet er i princippet ikke egnet til aptering hvis det er synlige (vandrette) komponenter. Det er også derfor OLT kan sælge til den pris, var det en B/BB ville de koste mindst det dobbelte.
Interiørkvalitet har typisk betegnelsen B/BB - En fejlfri side og en rimelig pæn bagside. Jo længere betegnelserne flytter sig fra B jo ringere yderfiner er brugt.
Østenfinerplader er typisk mahogny yderfiner.
Har selv købt et par plader hos OLT, og yderfineren er bestemt ikke pæn, dvs svinger i nuance, her en del lus i fineren og kit ved enkelte samlinger. Samtidig er yderlaget tyndt hvilket gør at man ikke kan pudse meget på pladen før du er igennem yderste lag.
Limet med en vandfast lim (typisk Urealim) og kan sagtens holde til det maritime miljø sålænge alle kanter forsegles med for eks. epoxy
Jeg har brugt det som sider i kistebænke da de alligevel skulle tones let med bejdse - så er det ok. Samt til dørken der er beklædt med massive teakstave og noddet med Sikaflex - her ses x fineren slet ikke.
Ville ikke bruge dem til motorkasselåg, bordplader eller andet der skal stå flot - så ville jeg købe de dyrere, med en flot yderfiner.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også