fodlister hvordan sætter man dem fast

Hej er der nogle der ved hvordant man sætter fodlister fast. Har gips vægge og mursten og slagge sten   Hvad bruger man til de forskellige vægge. Fodlisterne er hvid malet så ingen store huller    håber på hjælp da fodlisterne ligger og griner af mig 

På forhånd tak


 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du slipper ikke for at bore for og bruge skruer og plugs eller lign. i dine mursten og slaggersten. I gips væggen kan du enten bruge en 4.5*60 og være heldig at ramme en lægte i bunden, eller låne en dykker pistol og skyde dem skråt i, skiftevis. Uanset hvad skal hullerne spartles og males 2 gange.

http://www.lyrk.dk
Ja der røg det fede ved at købe dem malet.Så kan man lige så godt bruge de samme skruer og nogle forskellige plugs nogle til gips ,mursten og slaggesten . Det er almue lister samlinger er vel bare 45 grader og akrylfuge masse imellem. Tak for det hurtige svar

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
skær dem så de passer, så undgår du akrylfugen

http://www.lyrk.dk
ellers kan du lime dem fast til væggen med epoxy.. til væggen og ikke gulvet.
fordelen ved epoxylim er at det IKKE behøver at stå i spænd men bare hærde op.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Brug montagelim og støt listerne med noget tungt et par timer, så bliver de på plads uden huller.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil også sige at du skal bruge en montage ekstra lim, og du kan evt bruge den fra Danalim,den ved jeg virker rigtig godt og den har vi brugt rigtig meget herhjemme til alle mulige ting !

Det eneste du skal være opmærksom på er at du sætter listen rigtig på første gang, for den kommer ikke af igen )

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Ja montagelim, dog ikke den billigste fra Harald Nyborg.

Mine sidder med Dana montagelim og den bider sig hurtigt fast.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Du kunne jo også vælge synlige messing skruer, det ser faktisk også godt ud.
Men messingskruerne skal pudses jo! :o)
Er selv ved at lave dør-lysninger til 3 af husets terassedøre og bagefter er det alle vinduernes tur. Murene er pudsede murstensvægge så jeg valgte at købe en Tjep ST-50 beton dykkerpistol (den nye model hedder ST 15/50) der så nemt som ingenting banker sine hærdede specialsøm i både sten, puds og beton. Købte den  for 500 kroner på dba.dk og det regner jeg også med at få for den om en uge eller to når jeg sælger den igen - hvis jeg altså nænner at skille mig af med den ...



/bjørn

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også