Kubik beregning

Følg tråden
Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Det er jeg altså ikke god til så hjælp mig lige lidt på vej
Jeg har gravet et lille hul på 4 x 8 m.  det er 0,6 m. dybt, hvor mange kubikmeter grus skal jeg så bruge for at fylde hullet op.

Det er til en ordentlig vinter plads til båden min have jord er så blød, at båd stativet synker ned.
svalebo
svalebo
Postnr: 4652
svalebo svalebo
Mit bud er 19,2 m3 (4x8x0,6 =19,6)
Tim  

ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm
Enig!
19,2 og ikke 19,6!, men bestil hellere 20 for en sikkerheds skyld, det kan falde lidt sammen.
Rigtig god arbejdslyst!

Med venlig hilsen
ktm

Håndværkeren
Håndværkeren
Håndværkeren Håndværkeren Trådstarter
Jeg har fået et tilbud på knust beton til 80,00 kr. pr. ton !
njord
njord
Postnr: 7120
njord njord
Pas nu på når du bestiller...
Et sted skriver du "Grus" et andet "knust beton"
Det er jo ikke alle steder at grus opfattes på samme måde....

Ret beset er det jo det de fleste jyder i alm daglig tale kalder sand der hedder grus......

Så bestil nu det rigtige og husk at bruge energien på at få det vibreret ordentligt sammen...

MVH Njord
MVH Njord
Håndværkeren
Håndværkeren
Jeg havde tænkt mig at leje en dieseldrevet vibrator samme sted som jeg lejede gravemaskine og motorbør. Jeg har flytte al jorden om på en skrånende del i haven, hvor det var temlig træls at slå græs. Det bliver væsentlig bedre nu.

HÆ HÆ i starten tog det mig 20 minutter at fylde børen, efter et par timer tog det 5 minutter, så øvelse gør mester
Peter Vester
Peter Vester
Postnr: 8000
Peter Vester Peter Vester
Hehe eller også blev dine arme trætte og du fyldte mindre i ??
Ved ikke om du har helt styr på det, men ton og m³ er jo ikke det samme, så der skal du jo have en forventet massefylde ind i billedet..

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm
Skrevet af Håndværkeren på 17 nov 2011 09:43
Jeg havde tænkt mig at leje en dieseldrevet vibrator samme sted som jeg lejede gravemaskine og motorbør.
Eeejj, der skuffede du mig fælt. Jeg var da helt overbevist om, at du havde udgravet bassinet pr. håndkraft

Med venlig hilsen
ktm

Håndværkeren
Håndværkeren
 det har jeg hverken kræfter eller ryg til.
Men den vognmand der havde lovet at komme med knust beton, har svigtet nu 3 dage i træk. Så nu har jeg bestilt hos en anden som lovede at komme med det første læs i aften, han kunne desværre kun have 10 m3 på vognen ad gangen, men vil leverer til 1600,00 kr. incl moms og alt det andet.
Håndværkeren
Håndværkeren
Skrevet af Peter Vester på 17 nov 2011 09:49
Hehe eller også blev dine arme trætte og du fyldte mindre i ??
Ved ikke om du har helt styr på det, men ton og m³ er jo ikke det samme, så der skal du jo have en forventet massefylde ind i billedet..
Der går 1,3 ton på en kubikmeter knust beton

Lars ON
Lars ON
Postnr: 2770
Lars ON Lars ON
Husk nu, at svindet ved en ordentlig komprimering er op til en trediedel (ved stabligrus). Så du skal bestille flere m2 en hullet er stort.
Håndværkeren
Håndværkeren
Mu er det altså knust beton Lars, men jeg ved godt at ved koprimering synker det. Det gør dog ikke så meget da grunden skråner lidt og jeg har bestilt mere end det hullet målte, for at kunne rette lidt op.
Håndværkeren
Håndværkeren
Jeg skal lige love for at jeg har fået knust beton, og det er væsentligt bedre end det jeg havde fået tilbudt fra anden side, der var der tale om grovknust beton og mursten med en gennemsnit størelse á 5 cm. Det jeg har fået ligner mere groft bakkegrus, og manden er ikke så god til at regne, for han har givet mig 25 ton for 1300,00 kr. alt incl. så nu har jeg rigeligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Knust beton til indkørsel
    Lav-Hus
  2. Astra sattelit - 19,2 grader
    Lyd & Billede
  3. grus til beton i bad
    Lav-Hus
  4. Knust asfalt i indkørsel
    Belægning, udsmykning og blomster
  5. HJÆP! Afretning af knust beton