Skæring af 45x45 klinker/fliser?

Hejsa Alle

Jeg har købt nogle lækre gulv fliser/klinker (aner ikke hvad forskellen er), nå men de skal ligges diagonalt, så de skal jo skæres til langs kanterne, hvor finder man en fliseskærer der kan diagonalt skære 45x45 fliser, som ikke koster en bondegård? Og hvordan gør man overhovedet det? Skal de skæres normalt, ligger man dem jo langs en kant, og skærer, hvad gør man når de skal skæres diagonalt? Holder man dem så med hånden og kører saven imens? Er da lidt på bar bund her

Nogle der kan hjælpe lidt?



 


 


Mvh

Morten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg har gjort det, har jeg bare tegnet op på flisen, hvor der skulle skæres, og så kørt dem gennem en billig vådskærer i fri-hånd. Ved fliser langs vægen, er det ikke voldsomt stort krav til præcision, da kanten dækkes af vægflisen/fodpanelet. Det er dog helller ikke noget større problem at skære præcist med fri hånd. F.eks. omk afløb osv.
Man lejer en vådskærer med justerbart land....
Hvis du aldrig før, har skåret fliser, vil jeg da lige råde dig til at købe en pakke billige restfliser i et byggemarked, for at eksperimentere med disse, inden du øver dig på de, som skal bruges.
Jeg har en billig vådskærer, men bruger lige så gerne en vinkelsliber med en god skæreskive.
Husk, at hvis du er lidt ferm, kan du sagtens skære ud til gulvafløb og rør i øvrigt, UDEN at flække flisen. Du skærer i så fald fra bagsiden med din lille skæreskive og vinkelsliber. Det ser bedre ud end de grimme skæringer hele vejen på tværs, som man oftest ser.

Med venlig hilsen
ktm

 

Mange tak for jeres gode råd og ideer, så vil jeg da finde mig en fliseskærer, eller en klinge til min vinkelsliber, sådan en kan jeg snilt skære lige med nemlig

Fedt med det forum her

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis