Dobbeltdør i garage: montering?

Hej,

I min nye garage kommer en ny dobbelt facadedør, hvor jeg efter behov skal kunne køre trillebøre og/eller trailer ind og ud. Døren vender mod havesiden - jeg får naturligvis også port, hvor jeg kan køre ind og ud.

Men bør jeg sænke dobbeltdøren lidt så der ikke er en fodtrin at "komme over", når vi skal ind og ud - altså, så kanten af fodtrinnet kommer i niveau med gulvet. Dette for at skåne fodtrinnet lidt!?

Men mens jeg skriver dette tænker jeg på noget sikkerhed med vand ikke kan komme ind over fodtrin (er i aluminium) såfremt jeg ikke sænker trinnet.

Hvad tænker I?

Hilsen Torben

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal slet ikke være noget fodtrin.
Kun en skinne der er skruet fast i gulvet.
Der er jo heller ingen skinne eller fodtrin eller noget ved din garageport!
Skrevet af hpox på 14 nov 2011 20:34
Der skal slet ikke være noget fodtrin.
Kun en skinne der er skruet fast i gulvet.
Der er jo heller ingen skinne eller fodtrin eller noget ved din garageport!

Puha, godt jeg kan nå at rette ordren:

Det vil sige, at der ikke skal være noget allutrin, som ved vores facadør ind til bryggers så?

Men hvad er det så for en skinne du nævner - du har vel ikke lige et link ved hånden hvordan det ser ud? Kan ikke lige se foran mig, hvordan det bliver ved bunden af døren med det du skriver

Det er "TOTAL" som jeg anskaffer mig.

Hilsen Torben

TOTAL hvad?

I de gode gamle dage var der i den type døre ofte blot en lodret stående stålskinne, varmtgalvaniseret, f.eks. 10x50 mm. Fra karm til karm. Som blev støbt delvis ned i gulvet, måske 25 mm overgulvet og 25 mm nedstøbt. Det er klart at det rent isoleringsmæssigt ikke er ret godt.

Nu ved jeg ikke hvor høj det alubundstykke vil blive på din dør.
Nu forstår jeg at døren skal være udadgående og så er der jo ikke noget i vejen for at overside bundkarm sættes til overside gulv. Men der skal jo selvklart være plads udad således at selve dørpladen kan åbnes. Altså sådan at underside af fugen under karmen er lig med terrænhøjde eller fliser eller hvad du.har.

Løsningen med stålskinnen er nok ikke en standardløsning, men jeg vil tro at din vinduesleverandør ved hvad der er når du forklarer ham det.
Der findes andre løsninger. På mange industridører skal man jo kunne køre igennen dørene med f.eks. gaffeltruks og lign. Uden at det bumper.
Skrevet af hpox på 14 nov 2011 21:18
TOTAL hvad?

I de gode gamle dage var der i den type døre ofte blot en lodret stående stålskinne, varmtgalvaniseret, f.eks. 10x50 mm. Fra karm til karm. Som blev støbt delvis ned i gulvet, måske 25 mm overgulvet og 25 mm nedstøbt. Det er klart at det rent isoleringsmæssigt ikke er ret godt.

Nu ved jeg ikke hvor høj det alubundstykke vil blive på din dør.
Nu forstår jeg at døren skal være udadgående og så er der jo ikke noget i vejen for at overside bundkarm sættes til overside gulv. Men der skal jo selvklart være plads udad således at selve dørpladen kan åbnes. Altså sådan at underside af fugen under karmen er lig med terrænhøjde eller fliser eller hvad du.har.

Løsningen med stålskinnen er nok ikke en standardløsning, men jeg vil tro at din vinduesleverandør ved hvad der er når du forklarer ham det.
Der findes andre løsninger. På mange industridører skal man jo kunne køre igennen dørene med f.eks. gaffeltruks og lign. Uden at det bumper.

TOTAL Døre & Vinduer

Mange tak for dine input - jeg tager lige en snak med firmaet i morgen tidlig.

Hilsen Torben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis