Styring af gulvvarmen.

Hej alle gode gds'er.

Jeg har problemer med at styre gulvvarmen i trægulvet på 1 sal, - det er en 4 strenget blandesløjfe (købt færdigsamlet fra VVS- grosisten) hvor de 3 går til hver sit værelse og den sidste ikke er i brug, på de tre til rummene er der rumfølere på med ledningsbåret signal og de virker som de skal og åbner ventilerne når der bliver skruet op på dem.
problemet er at få blandet vandtemperaturen ned til en passende varmegrad enten er det alt for koldt, og hvis jeg så åbner bare et lille nøk på fremløbsventilerne så strømmer der 60-70`varmt vand ind  i rummene og der bliver ulideligt varme i løbet af et par timer, ( og trægulvet har overhovedet ikke godt af det ).

jeg har en reguleringsventil på returvandet med en kobberføler i fremløbet efter cirkulationspumpen, er der en måde jeg kan teste om denne virker, jeg har haft den af og tjekket at den "plade" der skal skubbe på den lille pind på ventilen den flytter sig når jeg drejer fra 1 mod 6 på skalaen, kan det være signalet fra kobberføleren til drejeventilen der ikke fungerer?

Er der nogen herinde der har et bud vil jeg blive meget glad for rådgivning, :o)

Mvh. Bygherren

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
burde den reguleringsventil ikke side på fremløbet ? det gør den i hvert fald på min shunt.
Mht. ventilens placering, så har jeg hørt fra flere at man skal blande på returstrengen, men jeg har ikke den store forstand på dette emne, hele blandesløjfen blev købt hvor den fra leverandøren var skruet sammen, så jeg har bare regnet med at de ved i hvilken rækkefølge tingene skal skrues sammen?? :o(
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis