Møgdyr

Hejsa herinde

Overskriften kunne selvfølgelig dække over mange skadedyr, dommere politikere o. lign, men det er nu mus jeg lige tænker på.

Ved ikke om det er kæresten eller installationerne der bekymrer mig mest, men er rigtig træt af problemet. Har sågar anskaffet mig et par katte af samme grund.

Jeg bor i et gammelt kampestenshus og har dyr i hulmuren. Hvor de kommer ind er svært at sige, men er sikker på at der sikkert er flere steder.
Når jeg nu ikke lige ved hvordan jeg skal holde dem ude, kunne man så hjælpe dem igennem hulmuren og lige ind i en fælde? Altså simpelthen bor et hul og så plastre gulvet foran hullet til med fælder?

Mvh

Kasper

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kasper

Det nemmeste, billigeste og letteste måde at løse problemet er at gøre som du har gjort. Anskaffe en kat! Det gør vi selv - vi har 3 stk. og det fanger mus, fugle og naboens rotter - det er både han og kommunen meget glade for.

Held og lykke med museopdraget af kattene ...

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Det er lidt mærkeligt med de mus.

For hvorfor kan de godt lide at være der. I dit hus. ?

Jeg har faktisk undret mig over at jeg ALDRIG har set eller hørt en mus i mit (træ)hus. Med krybekælder og alting. Indtil jeg i forb. med tagrenovering fandt et lille depot af kirsebærkerner, fra mit eget kirsebærtræ nok - men altså udenfor dampspærren.

Hvorfor kan de ikke lide mit hus. :o()

Jeg tror at du skal tænke strategisk. Og der er et par katte jo nok en god begyndelse. :o)
@ hpox
Det skal du ikke være så ked af. Det er nemlig ikke rare gæster af have i sit hus!
Men hovmod står for fald, og nu vil du uden tvivl blive invaderet af mus!

Vi har også katte, nu kun en, og det er mig en helt særlig glæde, hver gang den stolt fremviser et bytte, herunder muldvarpe. Desværre kan musen komme fra etageadskillelsen ned gennem hulmuren og ud i et par køkkenskabe, sådanne, hvor rør og afløb går igennem gulvet/bund. Der kan katten ikke altid komme til at fange mus og så sætter vi fælder med madding af rosin.
Så er det kortvarige besøg vi har.

Med venlig hilsen
ktm

 

Når jeg nu både har musefælder inde, ud og har 2 katte, er det så hvad jeg kan gøre? Dem der er inde i hulmuren snupper hverken fælder eller kattene. Der er vel ikke noget gift der er hurtigt virkende nok til at de ikke risikerer at komme indendørs, med de lugtgener det giver, inden de drager til de evige musemarker?
Annonce
Den med musegift skulle min datter, der har et gammelt, stråtægt bondehus som sommerhus også prøve.
Føj for satan en stank, det gav i lange tider. Efter mine begreber var huset ubrugeligt i flere uger.
Så hellere mus end ligstanken.


Med venlig hilsen
ktm

 

Tænkte nok det ikke var løsningen...
ja det er en svær en med de mus, de besøger desværre også mig indimellem.
Giften bruger jeg nu stadig, men kun på loftet der er godt ventileret, men ellers de nye plast fælder, som i øvrigt har indbygget lokkemad (købt i silvan)
Problemet med mus er at, kan vi mennesker få bare en finger ind et sted, så kan en mus også komme igennem der.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
forresten et lille råd som tilføjelse, brug handsker ved betjening af fæller, mus kan ikke lide at være for nær lugten af mennesker, så et par gummihandsker på, der har virket her ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
du skal finde det sted, hvor de kravler op på loftet og derfra ned i din hulmur. Det kan være så simpelt som en krave af en 5-literdunk rundt om nedløbsrøret eller en kabelovergang fra en udbygning osv. Du kunne måske også tænle dig en hulmurisolering? Det sætter da i hvert fald farten ned på kræene.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis