Valg af brugt sejlbåd

Hej forum, jeg er p.t på udkig efter en ny brugt sejlbåd til mig og min familie.

Båden skal bruges af 3 voksne og 2 børn på  4 og 7 år. Midt buget er lidt begrænset og vil købe for ca 80T.

Har set lidt på en Elizabethan29 og en bianca Commander 31, den Elizabethan jeg har set på er i fin stand men der skal laves lidt om hvis vi skal være i den i længre tid.  Det er en langkølet båd, men ved ikke om der er glasfiber helevejen i gennem eller det er med en kerne inden i. Men coppitet er lige til den lille side til 5 personer. Men nye sejl og næsten ny moter samt meget velholdt.

Den Commander 31 jeg har set på trængre til noget mere arbejde hvis jeg skal holde bugetet. ok sejl men ældre mortor 1972. Ser ud til at trænge til en tur for at komme uptodate om læ. Men er jo også en noget støre båd hvor der er plads nok. Men ny mortor er også dyr, det vil nok komme om nogle år da den er ved at blive gammel. Men motor er passet hvert på af en autoseret motor værksted.

Har pt ikke selv set den  commander 31 men skal det om 2 uger.

Eller vil i kigge i en helt anden retning???

Kender i gode ting / svagheder ved disse både.

Mit brug af en sejbåd vil blive meget, vil nok bo i den det meste  af sommeren, altså 1 voksne og 2 børn. Med sejlads de fleste weekenter med 5 mand, samt ferie.


 

Hej forum, jeg er p.t på udkig efter en ny brugt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender en, som har en Shipman til ca 70000, yderligere oplysninger, hvis ønskes. Jeg kender ikke båden, som ligger i Nordjylland.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg går ud fra at det er en Shipman 28 du mener, det er også et rigtigt godt bud.
En Svenskbygget båd lavet i ca. 1000 eksemplarer
Link

Om styrbord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis