AEG kondenstørretumbler afgiver meget fugt.

Hej,

Jeg ville høre om der er nogle af Jer der har erfaringer med AEG ÖKO-Lavatherm kondenstørretumblere?

Vi har en AEG ÖKO-Lavatherm 59800 fra 2007 og har altid haft det problem, at når den kører skal vores bryggersdør ud til det fri, stå på klem, ellers bliver der sindssygt klamt ude o vores bryggers og ruden i vores dør ud til det fri bliver sjask våd.

Vi har levet fint med at sætte døren på klem når maskinen tørrer, omend det er lidt træls om vinteren at skulle have døren åben og ligeledes at skulle huske at gå ud og lukke den igen, når maskinen er færdig og selv stopper.

Min svigerfar har en gammel Miele kondens tørretumbler og har slet ikke nogle fugt problemer overhovedet i sit bryggers der er mindre end mit.

Jeg mener at det måske skyldes at vores hus er forholdsvis nyt og meget tæt. Det skal dog siges at der ikke er noget aftræk eller lign. i vores bryggers. Min svigerfar mener at det er lige meget, en kondenstørretumbler skal ikke afgive så meget fugt.

Hvad mener I?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kondens tumbler skulle meget gerne kondenserer fugten inde i maskinen og afgive så lidt fugt til rummet som muligt, ellers kan det jo være ligemeget
Har du maskinen stående i et skab eller meget tæt på væggen så den ikke har mulighed for at nedkøle kondensatoren. Det kan selvfølgelig også være at kondensatoren ikke virker.
Den står frit oven på vaskemaskinen i et hjørne. Dvs. Bagsiden og den højre side står ind mod væg.

Beholderen med vand bliver fyldt og vi skal tømme den jævnligt.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vi har en AEG, kondenstørretumbler den giver ikke fugt til rummen, men en masse varme.

Det er en lavenergi, med "kølekompressor"

mvh jens

Skrevet af Wezio på 14 nov 2011 15:16
Den står frit oven på vaskemaskinen i et hjørne. Dvs. Bagsiden og den højre side står ind mod væg.

Beholderen med vand bliver fyldt og vi skal tømme den jævnligt.
Måske det så var en ide at kontakte en butik der handler med maskinen, så de om muligt kan reparere den.

Det vil jeg gøre. Denne her er en A mærket model med varmepumpe teknologi og de test der er på nettet af den ser meget fine ud, så det undrer mig den laver det nummer...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis