Skal ha en ny kaffemaskine..

Jeg er ved at få stress af vores kaffeḿaskine.. Billig model fra Lidl, det tag en krig at brygge en kop kaffe plus det er pis lunken kaffe der kommer ud af det...

Jeg har et budget på 1.500kr

Den skal kunne brygge en kande kaffe på 5 minuter...

Hvad kan i anbefalde af kaffemaskiner...
Jeg er ved at få stress af vores kaffeḿaskine..... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan en guld filter vil jeg også have.

Jeg kommer af og til ud hos folk, som så venligt byder på en kop kaffe, måske fordi de gerne vil demonstrere deres 2-3-4-5.000 kr. dyre månelandingsapparater til at brygge kold kaffe på.
Når jeg bliver budt på kaffe en kold, regnfuld orkanstormende dag, bliver jeg jo omgående ganske kaffetrængende, men forventning bliver hurtigt vendt til sorg, når jeg ser et sådant månelandingsfartøj stå der på køkkenbordet. Thi så ved jeg, at forventningens glæde blev den eneste.
Godt nok hvæser og syder dette prægtige apparat i evigheder og en lille sjat kaffe havner i koppen tilsat noget mælkeskum. Som regel skal der jo laves 2 kopper eller mere, og medens den sidste kop brygges bliver den første piskold, og den høflige vært giver jo gæsten den første kop. Det er endnu ikke lykkedes mig at får en kop varm kaffe fra et sådant pragtapparat. Jeg står i andægtighed og ser på apparatets vilde udfoldelser, samtidig med at jeg med mismod tænker på min hjemlige kogekande og termostempelkande til en brøkdel af prisen på månelandingsfartøjet, men som er i stand til at levere et stort krus skoldhed kaffe, hældt op i det i microovnen forvarmede mælk på få minutter.
Det er ikke alene de alt for mange private anlæg, der kan martre mig, men sandelig om ikke også restauranter nu åbenbart kun har disse indretninger. Man får aldrig en ordentlig varm kaffe.
Vil det blive anset som værende upassende, hvis jeg selv medbringer glohed kaffe i min termokande tilsat varm mælk hjemmefra når jeg kommer på kaffeslabbaras?

Med venlig hilsen
ktm

 

alm. filterkaffe - det går man ikke fejl af...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis