Antennekabel på 10 meter - kvalitet?

Hejsa,

Jeg står og skal bruge et antennekabel - og et rigtig langt et af slagsen. Faktisk skal det være på hele 10 meter.

Jeg har kigget på et færdig kabel her: http://www.kabelmix.dk/shop/antennekabel-10-m-212p.html - men synes godt nok det er temmelig billigt i forhold til hvor meget man får. Der ville jeg lige høre om der er nogen der har forstand på sådan noget? Er det evt. bedre at samle sit eget antennekabel.

Jeg kan fortælle at det skal bruges til at forbinde et tv direkte med en antenne på loftet.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe. På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et 8 oms skulle da være nok til de 10 m. men det vil nok være en ide at have en antenne forstærker nede i stuen ved dit TV.
Skrevet af mogensj på 12 nov 2011 19:39
Hejsa,

Jeg står og skal bruge et antennekabel - og et rigtig langt et af slagsen. Faktisk skal det være på hele 10 meter.

Jeg har kigget på et færdig kabel her: http://www.kabelmix.dk/shop/antennekabel-10-m-212p.html - men synes godt nok det er temmelig billigt i forhold til hvor meget man får. Der ville jeg lige høre om der er nogen der har forstand på sådan noget? Er det evt. bedre at samle sit eget antennekabel.

Jeg kan fortælle at det skal bruges til at forbinde et tv direkte med en antenne på loftet.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe. På forhånd tak

Når du skal forbinde dit TV med antennen uden mellemled af nogen art, køber 10 m. 75 ohm coaxkabel og et antennestik og monterer den ene ende i antennen og den anden ende i det indkøbte stik.

fase
Skrevet af Håndværkeren på 13 nov 2011 01:03
Et 8 oms skulle da være nok til de 10 m. men det vil nok være en ide at have en antenne forstærker nede i stuen ved dit TV.

En antenneforstærker ved TV-et giver ingen mening. Den skal placeres så tæt på antennen som muligt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Her hvor jeg bor, er der fra mit tv i kælderen, til parabolen ca 25 meter. Og det er klaret med noget billigt harald nyborg antennekabel og 2 f stik.. Super fint signal, uden forstyrrelser.
Så man behøver ikke altid købe noget dyrt stads. Og slet ikke når det kun er til 10 meter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis