lovændring

Hej nu har jeg ledt og ledt på nettet men har ikke kunnet finde noget så nu spørger jeg her Jeg kan læse mig til at i starten af 2010 talte man om at køre 45 knallerte lovlige for 16 årige, jeg ved at man i starten af 2012 skal vedtage at man må køre på 30 knallert som 15 årig men vil de også vedtage at man må kære 45 som 16 årig. håber i ved det. venlig hilsen victor
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler meget på at en 16 årig må køre på en 45 knallert , der skal kørekort til og det kan du først få som 18 årig.
At 30 modellerne bliver sat ned til 15 år, er der sådan set ikke noget nyt i. Det har før været gældende lov.
JA JA lad os nu se om det bliver til noget, i så tilfælde skal det være obligatorisk at alle der vil kører på sådan et monstrum tager en form for kørekort.
De er jo ikke ligefrem elsket i traffiken de 45 modeller, reglen er at de skal ligge på vejen der hvor bilens rat sidder eller ligesom motorcykler, og det er til stor géne for os der køre bil eller som jeg motorcykkel med sidevogn.
ja knallerten er en meget omdiskuteret emne. i politik.
især om aldersgrænse og hvor de må køre
ude midt på vejen (scooter 45)eller cykelstiger(scooter 30)
hvis det bliver til noget skal de ned til 25 kmt.!!!

knallerten er noget mere om diskuteret emne
i forhold til bilen eller motorcykel.
For rigtigt mange år siden, da der var rygter om at man var igang med at bygge en Ellert. Gik jeg og glædede mig til den kom, for i anoncen / reklamen var der gjort opmærksom på at den måtte køres uden kørekort. Jeg havde ikke kørekort den gang.
Da de så kom på gaden skulle der minimum et bil kørekort til for at man måtte køre med dem, til trods for at de kun kunne kører 45 kmt.
Jeg var meget  skuffet i lang tid, men da der så efterhånden indløb flere og flere klager over deres holdbarhed, kunne jeg kun være glad for at jeg ikke fik brugt penge på den.
Så vidt jeg ved, bliver de i dag fremstillet i Holland, med væsentlige forbedringer. De kan kører meget længere på en opladning og så kan de holde en marc fart på landevejen á 80 kmt.
Sådan en trehjulet satan der vejer under 400 killo er vel en motorcykel så hvis du har 80000 i banken kan du da nå det endnu.
Det er tyskerne der har fornøjelsen af at fremstille dem.
René
Tjah ! nu har jeg jo et par motorcykler, en til sommer kørsel og en til vinter kørsel.
Jeg har dog overvejet at anskaffe mig en APE i stedet for vinter maskinen. Problemet er bare at jeg af natur er temlig lang, så jeg sidder lidt sammen krøllet i en APE.

de nye "ellerter" de kan ses i assens på fyn.
de fremstilles i fornemtlig i tyskland.!
men sikkert i holdland.

ellert. city el. den kan ses i www.smiles-world.dk

Skrevet af Håndværkeren på 14 nov 2011 10:01

Jeg har dog overvejet at anskaffe mig en APE i stedet for vinter maskinen. Problemet er bare at jeg af natur er temlig lang, så jeg sidder lidt sammen krøllet i en APE.


God bedring.

Forstår ikke lige at sådan et bæst vejer 490KG. for hvis det holder er det en bil men de har jo en lille plade.

René

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis