Frys

Min ellers gode bærbare Lenovo T60 har en defekt, som jeg vil prøve at beskrive: Billedet fryser i ca et halvt sekund hvert halve eller måske hele minut. Altså hvis der kører en film, så fryser billedet med nogenlunde jævne mellemrum, eller hvis jeg spiller 7-kabale, så hænger et kort fast i ”luften” et øjeblik når jeg flytter det. Og det sker i alle programmer.
På pc’en ligger et program, som hedder ”PC-Doctor 5 for Windows”. Det har jeg prøvet at køre og det siger at:
ATI Videomemory test, failed. Skærmbillede vedlægges. Alle andre test Harddisk, Processor, osv viser ingen fejl.
Det lyder som om der kan være noget galt med videokortet. Jeg vil blive glad, hvis nogle venlige folk her, vil kommentere dette, og endnu gladere hvis en løsning på fejlen kan anvises.

Venlig hilsen
Knud
Min ellers gode bærbare Lenovo T60 har en defekt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så har jeg fået en ny T60-bærbar.
Og det kan jeg takke pml36 og Per Toft for. Tak skal I have, især dig Per Toft, som har lagt et stort arbejde i at instruere mig i at lukke for programmer jeg ikke har brug for.
Jeg håber at andre også kan bruge instruktionen. Jeg har brugt lang tid på at lukke programmer, og så hver gang prøve om maskinen startede og var ok. Det var den hver gang.
Og jeg har udskiftet skærmdriveren, jeg tror det var det, som fjernede ”frysningerne”. Nu kører den fuldstændig jævnt.
Før var maskinen rigtig, rigtig lang tid om at starte op, jeg ved ikke hvor mange minutter, men jeg kunne godt nå at lave kaffe. Nu starter den incl browser og internet på lidt under 2 minutter.

Fantastisk. Tak skal I have, jeg er virkelig imponeret.

Nu skal jeg prøve at forbedre fruens maskine, det må give gevinst.
Og så lige et tillægsspørgsmål: Er det muligt at udskifte skærmkortet, som hedder ATI Mobility Radion X1300. Under søgningen efter opdateringen til driveren, læste jeg at det er et meget simpelt skærmkort.

Venlig hilsen
Knud
Det var så lidt, super at det har hjulpet så meget

Med hensyn til skærmkortet, så er det loddet på bundkortet, så det kan desværre ikke skiftes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis