Nye indvendige dørhåndtag ell. et godt tip til de gamle.

Har relativt nye indvendige døre i mit hus. Alle er monteret med messinghåndtag- og nøglerosetter, og hold så kæft, hvor er det dog noget ubrugeligt lort. Jeg tror ikke at der er et eneste håndtag som ikke sidder løst og slasker. Uanset hvor mange gange jeg har strammet skruerne, går håndtagene løs igen efter kort tid.
Er det således fat at pris og kvalitet også følges ad på dette område. Synes godt nok at dørhåndtag generelt koster kassen, lige bortset fra dem som til forveksling ligner mine.
Kan I anbefale nogle, ikke alt for dyre, funktionsduelige håndtag, som passer til hvidmalede døre, ell. kan I  bidrage med et snedigt trick, som løfter mine løse håndtag op i en højere liga.

bedste hilsner
Mogens
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmmmm ! Hvor mange børn har du Mogens
Og ja pris og kvalitet hænger altid sammen.
Det kunne tænkes at dine skruer er for korte, hvis det er de små elendige der fulgte med i posen til håndtagene så udskift dem til nogle der er lidt længere.
Og en lille fidus er at fylde lidt PU lim i skruehullet når du skruer skruerne i de gamle huller.
Er den lykkelige indehaver af 2 stk. børnebørn på 3 år, og tror ikke at de har nogen effekt på mine elendige dørhåndtag. Fik ikke stated at håndtagene har gennemgående bolte, som fanges af en lille møtrik på den anden side af døren, og det er altså disse skruer der konstant går løse (og nogle gange forsvinder på mystisk vis).

Mogens
Aha ! jamen har du så prøvet med lidt Looktite ?
Havde aldrig hørt om loctite før nu. Det skal prøves. Tak for svaret.

bedste hilsner

Mogens
Skrevet af maavenz på 12 nov 2011 16:55
Havde aldrig hørt om loctite før nu. Det skal prøves. Tak for svaret.

bedste hilsner

Mogens

Eller neglelak fordi loctite kan være svært at løsne igen.

fase
Annonce
Du bruger vel gennemgående skruer ?

Hvis du bare skruer træskruer i selve døren holder det en periode og så opfører de sig som du skriver - bliver trælse og løse.

Har også haft det elendige messingl*** i mine døre i sommerhuset - men har skiftet dørene til hvide Sweedoor og nogle gode dørhåndtag - de var nu ikke specielt dyre - er rustfrit stål med gennemgående skruer, de sidder fast ! - tror jeg gav ca. kr. 80,- pr. sæt i Bauhaus - men de fås da ganske rigtigt meget dyrere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige et lille billede af dem jeg købte til sommerhuset
Ganske almindelige greb uden dikkedarer.



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det var da en gammel tråd du der har fundet, fra d. 12/11-11 Så jeg er ret sikker på at løsningen er fundet.
Så jeg tror at du forsøger at reklamerer, jeg kan se at du har haft 7 tidligere indlæg som alle er fjernet af webmasteren !
Ups.....

Havde kun set det sidste indlæg fra i dag før jeg postede mine ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

he he, det er faktisk lidt skægt når nogen laver et "reklamefremstød" og der så sker lidt i en gammel tråd på den måde...

Jeg har faktisk også den type håndtag som på EISOE's billede, overalt i hytten, efter jeg også var blevet arrig på de gamle der sad og dinglede....og dem er jeg godt tilfreds med.

PS: jeg ønsker bestemt ikke flere "gratister" skal sprede "deres gode råd" !!

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis