facade renovering.

Hej LDS folket!

Jeg ved det er et emne der har været oppe at vende MANGE gange og jeg har læst en del af de tidligere tråde om det, men derfor tillader jeg mig hermed at oprette en ny tråd om emnet....GNÆK GNÆK!

Jeg har fornyligt købt et hus fra 1910 som er (så vidt jeg husker) pudset op.
Det har nogen skader histogpist, som jeg gerne ville udbedre i det kommende forår og efter at have læst tråde om netop facaderenovering, er jeg kommet lidt i tvivl om proceduren......
Har læst om en der beskrev et hus med ca. lige så mange år på bagen som mit, at han blev frarådet at få det sandblæst, da det ville kunne ødelægge mere end det gavnede?! Hvordan vurdere man om det er OK med sandblæsning eller ej? Jeg har en god kammerat som er murer, som naturligvis kommer med på råds, når tid er, men for nu, vil jeg egentlig bare gerne have en ide om hvor lang tid jeg skal afsætte til dels at få det gamle puds ned og dels hvilke systemer i finder det fornuftigt at anvende (grundpuds, armering, slut puds osv osv) for derved at skabe et overblik over en Kvm pris på sådan et projekt. Håber der er nogen derude der har nogen fornuftige bud.
På forhånd tak. Morten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor langt hvor meget du har planlagt at det må koste. Men hvad med at anvende facadeisolering, armeringsnet, grundpuds og til sidste slutpuds. Resultatet bliver kanont. Har selv gjort det ved mit eget hus fra 1900. Det var et gammelt kalket hus, jeg reparede smårevnerne i muren, hvorefter jeg renoverede som ovenstående. Du sparer meget ved at lade være med at tage det gamle puds ned. Problemet er at mange ældre mursten er temmelig porøse og derved splitter du mere af ved at lade huset sandblæse.
En anden mulighed er selvfølgelig også at høre efter hule flager af puds på huset. Banke dette ned og pudse op igen. Herefter påføre en grundpuds og trykke armeringsnettet der ind i mens det er våt. Når grundpudset har tørret i 24 timer kan du påføre slutpudsen og male det i ønsket farve. Jeg gjorde det selv - og købte materialer gennem min murer. Tysk kvalitet producent, kan ikke huske navnet - men grundpuds og slutpuds er vel noget der ligner omkring 70-90 kr kvm hvis du gør det selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også