agria 3400 nægter at starte!!

hej folkens.
jeg er blevet indehaver af en fin lille agria 3400, som jeg aldrig har overværet startet.
jeg har forsøgt lidt forskelligt og den vil bare ikke starte.
jeg har fuldt meget med i en tidligere tråd her inde hvor jeg har udelukket en masse, og nu er jeg kommer frem til at jeg mistænker tændspolen.

jeg har nu ffået åbnet ind til tændspolen, men da jeg åbnede for den var der et stykke spiral fjedder som fuldte med ud, er der nogle der kan hjælpe mig hvad det er for en spiral fjedder? hvor skal den siddde? hvad gør den? osv osv.

jeg har fundet ud af at tændspolen til nogle gamle fejemaskiner passer fra en puch, er der så også et sted man kan være heldig at finde en tændspole til sådan en her?

diagnose: der kommer benzin ind i cylinderen har eg funder ud af. der er gnist men dog ikke ret meget. så jeg har prøvet at tage hætten af, og stadig uden særlig megen gnist. ærgo derfor beskylder jeg tændspolen. men hvis nogle her inde har et bedre bud, så er jeg yderst modtagelig for gode råd
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kender jeg ikke en agria.

For det første ligner tændspolen vist ikke noget fra en Puch-maxi.

Det kunne jo også være kondensator, eller platiner.
Endelig kan tændingen være ude af justering (tændingstidspunkt)

Har du prøvet med et nyt tændrør?
Det kan sagtens være defekt, selvom der kommer lidt gnist.


(det har jeg lige været udefor med en plæneklipper, der ikke ville starte, efter mange tiltag, prøvede jeg med et nyt tændrør, selvom der var gnist på det gamle, med det nye tændrør, var alle problemer løst......)

mvh jens



 


 

hey je_ns
jeg ved uddemærket godt at tænddspolen ikk ligner noget fra en puch, spørgsmålet var også om man kunne finde en der ligner denne et andet sted fra, ligesom med de andre hvor man kunne tage dem fra en puch.

platiner og kondensator, jae der skal jeg igen have lidt hjælp, jeg ved godt hvordan sådan noget ser ud, men jeg kan ikkk lige se hvor de skulle sidde?? bare kig på billedet. det eneste der er taget af, er svinghjulet, intet andet.

jeg har forsøgt med nyt tændrør, det ændrer intet.

Ja platiner og kondensator, kommer du nok til at kikke forgæves efter

Slib svinghjulet rent for rust(der hvor tændspolen sidder ud for), samt metallet på tændspolen.
Juster så tændspolen, så den sidder så tæt på svinghjulet som muligt.

Så kunne det være den kan tænde igen....

mvh jens

 


 


 

 

tændspole justering er ganske enkelt at juster.
du løsner de bolte der holder tændspolen og trække den tilbage.
og lægge papir i mellem svinghjulet og tændspolen.

og skubbe den frem til svinghjulet og spænd boltene
og drej svinghjulet til papiret er fri.
så har du afstanden til svinghjulet.
hvis den ikke skraper på svinghjulet.

så kan man lægge et stykke til mellem tændspolen og svinghjulet. (to lag papir).
fra ternede skriveblok.?

ellers en fin maskine.
jeg takker og bukker for rådene. jeg vil straks prøve det.
men er der nogen der kan sige mig hvad den spiral fjedder der fulgte med ud da jeg tog svinghjulet af, hvad det er for en fjeder, jeg kan ikk selv se hvor den skulle kunne sidde. og den ser yderst defekt ud, så jeg kan derfor ikk lige se hvordan den burde se ud
husk at udmåle tændrørshætte og kabel

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis