Pexrør på loft - isolering ?

Følg tråden
Lauhansen
Lauhansen
Postnr: 8700
Lauhansen Lauhansen
Halløj herinde.
Her endnu et spørgsmål fra min side..

Konen har fået endnu en ide, at flytte vaskemaskine fra bryggers til badeværelse.

Afløb og strøm der der styr på, men, vandet er en anden sag.

Enten kan jeg trække et kobberrør fra under håndvasken , bag om wc, hjørne , under radiator, hjørne og så til vaskemaskinen. Og det kan umuligt blive pænt !

Anden løsning er at koble på under gasfyret og boret pexrøret op igennem loftet og så hen over loftet til badeværelset, ned gennem loft og ned i et højskab til vaskemaskinen.

MEN, med den vinter vi havde sidste år, hvor meget skal det pexrør isoleres ??
Hvis det skulle sprænge så får jeg jo en hulens masse vand ned i stuen.

På forhånd tak
 The day you quit is the day you lose.
akselj
akselj
Postnr: 8362
akselj akselj
Hvis der ikke er konstant flow i et rørder ligger i et koldt rum vil det fryse uanset hvor meget det er isoleret.

Det skal ned under loftsisoleringen så det ligger i et opvarmet rum, ellers skal der bruges varmekabel.
Lauhansen
Lauhansen
Lauhansen Lauhansen Trådstarter
Skrevet af akselj på 10 nov 2011 00:30
Hvis der ikke er konstant flow i et rørder ligger i et koldt rum vil det fryse uanset hvor meget det er isoleret.

Det skal ned under loftsisoleringen så det ligger i et opvarmet rum, ellers skal der bruges varmekabel.

Hvis det er isoleret så det ligger frostfrit, så er det vel ligemeget om der er flow eller ej ?
vvs'eren
vvs'eren
vvs'eren vvs'eren
Hvis det er isoleret så det ligger frostfrit, så er det vel ligemeget om der er flow eller ej ?

Hvis det ligger frostfrit, hvorfor spørger du så om isolering med henvisning til forgangne vinter.....?

Akselj har ret i sin kommentar; uanset hvor meget du isolerer, vil stillestående vand fryse på et tidspunkt (uden varmekabel!)

Endelig - lad være at lægge rør op på loftet uden du har kigget i din forsikring, lad i det hele taget være at lægge rør op på loftet. 
Du kan nå at ødelægge hele tagkonstruktionen inden du opdager utæthed, skimmelsvamp mm. og det er forsikringsselskaberne ikke helt vilde med at dække.....
MLU
MLU
Postnr: 6400
MLU MLU
Skrevet af Lauhansen på 10 nov 2011 10:23
Skrevet af akselj på 10 nov 2011 00:30

Korrekt at hvir røret ligger i frostfrit miljø, så er det ikke nødvendigt med flow....  MEN hvad er så frostfrit? 

Det er det jo hvor temp. hele tiden er over nul og hvordan skulle det være det i røret, HVIS det ikke tilføres varme? Altså enten er flow (vandet er over nul grader) eller varme kabel.. Så nej, hvis du vælger at ligge røret op på loftet så skal det ned under isoleringen (ned mod varmen).

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Lauhansen
Lauhansen
Har besluttet at rør på loftet var den mest latterligt ide jeg nogensidne har fået !
Lauhansen
Lauhansen
Skrevet af Lauhansen på 13 nov 2011 08:40
Har besluttet at rør på loftet var den mest latterligt ide jeg nogensidne har fået !

Gad vide om jeg har rotter på loftet ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.