slør i styrtøjet på Jeep Cherokee

hej er der nogen der har lidt viden de vil dele med mig, det drejer sig om at det føles som om hjælpestyrhuset i jeepen er slidt, så vil jeg høre om det er noget man kan reparere eller der skal et nyt til, bilen sejler fra side til side og der skal korigeres hele tiden, det ser ud som om at der løber olie ud af det også.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sporer den rigtigt?
Hvis hjulene/styretøjet er kommet ud af korrekt indstilling, kan man let få den fornemmelse.

Er det kommet pludseligt, fra den dag til den anden, så at sige?

Du skriver hjælpestyrehuset. Du mener formentlig servostyrehuset. Hjælpestyrehuset sidder modsat selve styrehuset, men kun hvis bilen har gammeldags styretøj med snekke/kuglekredsløb/pitmanarm osv, og det kan som hovedregel ikke safte med olie. Dets funktion er at bære styrestængerne i den ene side af vognen.

Hvis du vil tjekke styrehuset for slør, skal det ske med motoren igang og dermed tryk på anlægget.

Hvis styrehuset er utæt kan det ofte tætnes med nye o-ringe. Lad være med at forsøge at spænde det sammen, før du er HELT sikker på, at der ikke er noget andet i vejen, så som opslidte styrekugler og andet.

Jeg ville ikke køre ret meget i vognen, før fejlen er lokaliseret og afhjulpet.

Med venlig hilsen
ktm

jeg vil få bilen sporet, og selvfølgelig mente jeg servostyrehuset, du har givet mig lidt at gå efter, når jeg har tryk på anlæget kan jeg dreje rattet ca 20 cm før der er udslag på hjulene.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis