PHOENIX SELVBYG TAGPAP-ICOPAL TAGKLÆBER

hej folkens

jeg har lagt tagpap ud på min garage mærket er phoenix og det er en selvbygger pap. 
jeg har brugt en tagklæb fra icopal men er kommet til at tænke på om garantien stadig dækker når jeg har brugt en icopal tagklæb???
det er vel kun garantien der kan forsvinde, taget bliver vel ikke "ringere" af at jeg har brugt icopal tagklæb?

håber nogen kan hjælpe..

mvh lasse.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Garantien er nok betinget af at du følger tagpapproducentens anvisninger og materialer ved monteringen.
Men jeg tvivler meget på at selv en Phønix-mand vil kunne se forske på klæberen hvis der opstår problemer med taget.

Jeg ved ikke om det stadig gælder, men tidligere blev de fleste tagpapper produceret efter samme standard - og var ens, bortset fra navnet.

Lidt lisom benzin til alm. biler.
Skrevet af hpox på 07 nov 2011 22:45
Garantien er nok betinget af at du følger tagpapproducentens anvisninger og materialer ved monteringen.
Men jeg tvivler meget på at selv en Phønix-mand vil kunne se forske på klæberen hvis der opstår problemer med taget.

Jeg ved ikke om det stadig gælder, men tidligere blev de fleste tagpapper produceret efter samme standard - og var ens, bortset fra navnet.

Lidt lisom benzin til alm. biler.


;-) kan du uddybe lidt hvad du mener med at de forskellige tagpapper er ens??

Iøvrigt kan jeg fortælle dig som mange årig ansat hos Phønix, så kan du helt klart se forskel på en koldklæber fra Icopal og Phønix.


Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Fint nok.

På samme måde kan en benzintekniker hos Shell nok både se, høre og smage forskel på forskellige 95 oktan produkter fra andre selskaber.
Men kunden kan ikke.

På samme måde med tagpapprodukter. De minimumsstandarder, f.eks. Dansk Standard eller europæiske standarder af alle arter vedrørende tagpapfremstilling gælder for alle produkter.

Endvidere gælder at et erstatningskrav ikke kan afvises UDELUKKENDE med henvisning til at der er brugt et andet - lignende - fabrikat. Som eksempelvis koldklæberen.
Skrevet af hpox på 23 nov 2011 10:34
Fint nok.

På samme måde kan en benzintekniker hos Shell nok både se, høre og smage forskel på forskellige 95 oktan produkter fra andre selskaber.
Men kunden kan ikke.

På samme måde med tagpapprodukter. De minimumsstandarder, f.eks. Dansk Standard eller europæiske standarder af alle arter vedrørende tagpapfremstilling gælder for alle produkter.

Endvidere gælder at et erstatningskrav ikke kan afvises UDELUKKENDE med henvisning til at der er brugt et andet - lignende - fabrikat. Som eksempelvis koldklæberen.

Ved ikke hvad bensin selskaber de kan se og gøre, men fakta er at en Icopal klæber og en Phønix klæber er IKKE af samme Konsistens min ven

Med hensyn til det du skriver med at tagpapperne er ens og ser ens ud kan du ikke uddybe det lidt mere????


Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

@ tagdækkerclaus

Nu ved jeg fra tidligere at du ikke evner at argumenterer, men helst bare fremsætter påstande.


Men som jeg forstår TOR’s anvisninger er disse gældende generelt og ikke specifikke for de enkelte producenters produkter.

Se her: http://www.tor.info/validdirections.aspx?p=11


Mht normer og standarder for fremstilling og anvendelse af tagpapper er der en lille bid her.

”6.2 Standarder og normer for tagpap”

Find selv mere. Der findes bunkevis af materiale.


http://www.google.dk/url?sa=t[...]&sig2=uWX4AD0im_DypcPQAEswcA

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis