Begynderspørgsmål omkring brusekabine

Hej kloge mennesker! Jeg har et badeværelse, hvor der ingen brusekabine er. Bruseren hænger bare frit i rummet med et forhæng. Men det plasker jo alligevel, så vil gerne lave sådan en lille forhøjen, som man træder henover - ligesom her fx:

Hvad laver/støber man den med, og hvordan sidder den fast til gulvet, for der er fliser?

Spørgsmål 2: HVIS jeg ville gå så vidt som at lave en væg/side også som her, hvordan bliver betonfliserne fastgjort til væg/gulv/loft?

Mange tak!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Multiplader er din ven. Der findes både lim og vægbeslag som tilbehør.

http://www.hplush.dk/documents/17579/88541be4-7570-4222-a79e-5949a8016b0f

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Tak for svar - hvis jeg kun vil lave det lille trin/kant men ingen væg, er det så også multiplade man bruger? Og er det meget nødvendigt at fjerne klinkerne, som er der i forvejen?
Ja klinkerne skal væk hvis du vil murer, men der findes en plastkant dims der er beregnet til at lime på fliserne i badeværelser.
Du behøver jo kun skære fliserne der hvor muren eventuelt skulle stå, det er bare meget vigtigt at der mures på en porøs overflade, og det er en klinke ikke.
Er det så noget med en vinkelsliber/rundsav (jeg er ikke helt sikker på hvilket værktøj) ned i fliserne, der hvor min høje kant skal være?

Kan man ellers ikke bare slibe de glatte fliser helt vildt meget lige der?
Annonce
Jeg vil nu nok tro at det bør være muligt at sætte sådan en kant på fliserne. Hvis det er nogenlunde plane fliser.

En gang fliseklæb på ordentligt afrensede fliser bør kunne holde sådan en lille kant. Supler evt med nogle gevindstænger ned gennem kanten og ned i gulvet.

Mht. indtrængen af vand kan dette forhindres med vådrumsmembran, det skal det have under alle omstændigheder. Hvis du fjerner fliserne skærer du bare to riller med en vinkelsliber og fjerner fliserne med en mejsel.

Jeg hæfter et par billeder på hvordan jeg har sat en halvvæg op med ovenstående.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Tak! Det ser sgu fedt ud. Det må jeg lige se nærmere på!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis