Finanskrise???

Følg tråden
Trianglen
Trianglen
Postnr: 8000
Trianglen Trianglen

Jeg forstår ikke at man siger at der er finanskrise, jeg er ved at indhente tilbud på isolering af et hus. Håndværkerne kommer da godt nok ud og besøger mig, men vender de tilbage med deres tilbud - næ nej… Så kan de da oplyse at de ikke magter opgaven!

Pizzabager
Pizzabager
Postnr: 2750
Pizzabager Pizzabager
Ja det er sgu mystisk, for nogen måneder siden skulle jeg bruge en murer, ringede til 4 forskellige og de havde ventetid på mellem 5-14 uger, før de kunne komme og lave noget der tog omkring en dags tid.

Man kan godt undre sig over de siger der er så mange ledige i byggebranchen, så ansæt dem dog så i kan betjene jeres kunder lidt hurtigere..

Resultatet af 5-14 ugers ventetid var at jeg gjorde det selv, også er det man kan kalde krisen selvforskyldt...
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Det er naturligvis uantageligt at firmaerne ikke kommer tilbage med en pris og en tid.
Det må være uhyre simpelt at regne et tilbud ud på lige den type arbejde.

Meeen du er nok ikke den eneste der har opserveret fyringssæsonens komme og finder ud af at der bør hulmursisoleres.
anderswitt
anderswitt
Postnr: 0000
anderswitt anderswitt
den krise er ikke værer end man gør den til begynd bare og bygge om og renovere boligere og hvad der kan laves
håndværkere tøver lidt med at ansætte flere folk derfor den lange ventetid for kunderne
Trianglen
Trianglen
Trianglen Trianglen Trådstarter
Ahh hold op, hvis man står med en håndværker og meldingen er: ikke noget problem, jeg sender et tilbud, så du har det i næste uge! Efterfølgende ”Radiotavshed”

Jeg bliver frustreret over den manglende kommunikation! Sorry, men det er ikke tilfredsstillende…
Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
Jeg havde samme problem sidste år i forbindelse med en tilbygning på 83m2.

Flere entreprenører var ude og kigge og fik tegninger med, men ingen ting skete der. Og trods utallige henvendelser skete der stadig intet.

Det endte med at jeg hyrede et polsk firma og præcis to måneder efter første spadestik flyttede vi ind! Sådan

Min mor har lige fået tilbud fra en lokal maler. Hun skal have filset og malet 2 m2 murstensvæg på en repo til hendes 1. Sal, nedtaget 5 m2 træloft og spartlet og malet gipsloftet ovenover, malet 6 m2 væg fra lysegul til hvid og malet et par dørkarme der er hvide og skal males hvide igen. Pris for alt dette kr. 23.000,- + moms.

Behøver jeg sige at de ikke får opgaven?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Trianglen
Trianglen
Nu taler jeg ikke polsk, så tror det bliver en hindring. Der kommer for mange sprogmæssige forhindringer.
Om de kan vende tilbage er jeg heller ikke klar over.
Wezio
Wezio
Wezio Wezio
Hehe. Det firma jeg benyttede var et jeg kendte i forvejen, da jeg kender en fire - fem stykker der har benyttede sig af dem ved større opgaver og været meget tilfreds. Kommunikationen foregik på engelsk og heldigvis er det en af mine stærke sider.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

GDS-Elektro
GDS-Elektro
Postnr: 5462
GDS-Elektro GDS-Elektro
Uden at skulle mene noget i øvrigt om dansk/polsk arbejdskraft så hjælper det dig vel ikke ret meget at engelsk er en af dine stærke sider hvis det ikke også er det hos dine polske venner.
Ellers er i jo lige vidt :-)
Trianglen
Trianglen
Det burde ikke være nødvendigt at skulle ansætte en tolk for at få lavet isolering. Jeg forstår bare ikke at "branchen" bløder i pressen og i virkeligheden virker ligeglad.
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Byggebranchen, herunder hulmursisoleringsbranchen, har lært meget af landbruget når det gælder om at beklage sig.
"Det kan være svært at bevare pessimismen" som landmændene siger når høsten slår alle rekorder.
Byggeriets brancheorganisationer mener det samme, men siger det ikke højt. Derimod har de gjort det til en kunstart at "lobbye" politikerne med alle mulige forslag til tilskudsordninger.
"For at opretholde beskæftigelsen" som det kaldes.

Reelt er problemet at konkurrencen i store dele af byggebranchen er meget svag. Alt for mange ineffektive og dårligt ledede byggefirmaer kan holde sig i live på tilskudsordninger og støtteordninger i øvrigt.
Der er simpelt hen alt for få konkurser i byggebranchen!
Lyngbye
Lyngbye
Postnr: 2000
Lyngbye Lyngbye
Hej alle

Ja jeg melder mig også i koret....

Har haft to entreprenører ude for at give tilbud på lille tilbygning - ingen tilbagemelding. Wezio - har du en kontakt til det der polske firma??

Ligeledes har jeg haft aftale med to forskellige murere om at de skulle komme og reparere min skorsten og lidt tagarbejde. To gange brændte den første murer mig af - heldigvis meldte han afbud tidligt om morgenen (jeg havde taget fri fra arbejde) begge gange. Begge gange lovede han at vende tilbage med ny tid - tror I han gjorde det, næhh? Da jeg ligesom kunne fornemme at han havde for travlt til en småkunde som mig, så prøvede jeg med en anden murer - med præcis samme resultat. Jeg er godt klar over at det er mindre opgaver, men for fanden hvor er det besværligt....

Hvis der var en frisk polak, jeg kunne kommunikere med (tysk eller engelsk), og han kom til tiden uden at springe fra halvfærdig opgave til den næste - ja så var han altså hyret.

Jeg tror gerne, at der er krise hos de lidt større entreprenører, fordi der ikke bliver bygget så meget nyt. Men omvendt, så bliver der renoveret, repareret og tilbygget i mindst uændret omfang - hvis ikke større pga fradragsmuligheden i år.

Jeg har også meget svært ved at tage jammerkoret alvorligt...

mvh Janus

Wezio
Wezio
Wezio Wezio
Smid mig en pm med dit telefonnummer, så skal jeg se om jeg kan ringe ned til dem og høre om de har tid til at komme en tur til Danmark igen.

Ps. De har arbejdet i mange forskellige lande og taler stort set flydende engelsk. 

Nope
Nope
Postnr: 9500
Nope Nope
Tør i virkelig benytte Jer af polsk arbejdskraft?
Trianglen
Trianglen
Ahhh, hvor slemt kan det være i forhold håndværkere der ikke dukker op??
Nope
Nope
Postnr: 9500
Nope Nope
Bare sikre dig at der er et dansk CVR.. nr. ellers er du/I dårligt stillet ved reklamationer. Du kan heller ikke være sikker på at polakken har ordentlige løn og arbejdsforhold. Eller at der bliver betalt dansk skat.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Polske håndværkere
    Lav-Hus
  2. Polske håndværkere
    Lav-Hus
  3. Polsk arbejdskraft
    Lav-Hus
  4. Polsk arbejdskraft
    Lav-Hus
  5. Polsk malerarbejde