reperation af finer skabe i graziella

Hej

fineren på skabene i vores gl. graziella er gået helt i stykker. vi vllle gerne sætte ny finer på
men kan vi det selv og hvad gør man der hvor skabet buer - hvordan får vi bukket fineren uden den knækker ?

Måske nogen kan henvise til en som kan lave det ? 

mvh

Dorthe + anders




 


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er finer af træ, som du vil anvende, er dette så tyndt, at det ikke er noget problem at finere bøjninger, hvis de ikke har en alt for lille radius, men hvis det drejer sig om skabsfronter, er det ikke noget problem.

Fineren limes på og lægges under moderat pres medens limen tørrer.

hej igen

jeg tænker det skal gå lidt stærkt nar man skal lime fineren - kan man få lim på spray eller hvilken slags lim skal man bruge ?

jeg ved heller ikke om det lokale byggemarked føre finer.  men jeg har set på nettet at der er noget der hedder finer-handlen.

det fåes der i tykkelse 0,4 mm  til 2,5 mm  - men hvad mon jeg skal bruge og skal jeg lægge finer på ad flere omgange altså lag på lag for at gøre det tykkere og måske stærkere ?

ja jeg er ikke expert, men vil gerne gøre forsøget.

Mvh dorthe





 


 

Hvis I synes at post nr. 4863 Eskilstrup er for langt væk behøver I ikke læse mere! Men hvis I gerne vil have lavet det af en professionel, med en rimelig pris, ja så ville jeg prøve: PH snedkeri tlf.:54436333. Samme har lavet flere fineringsarbejder for mig, og nu hvor vi omsider har fået en MKP - campingvogn fra 1967, ja, så skal han igang igen!

go vind ønsker

daddy cool


Daddy cool

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis