Lærplads

det er måske det forkerte sted at spøger. men snart færdig med grundforløb som tømrer. og har vært ude og søge læreplads. og fandt en mester. der vil underskrive en lærekontrakt på 1 år. og så forlængde hvis alt går godt. men er det for risikabelt at gøre? :/
det er måske det forkerte sted at spøger. men... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mange tak for svarene. og tror jeg prøver at snakke med min studievejleder
Jeg skal ikke kunne råde dig da jeg ikke kender reglerne nøje. Men som jeg lige husker det er der en mulighed for at hente et ret stort tilskud for de mestre der tager en ny lærling. Beløbet udbetales i det første år af lære tiden... Og som jeg fornemmer det, så kan det betyde at din evt mester reelt ikke betaler en krone selv i det færste år... Om han så vil forlænge eller ej kan jeg ikke vurdere. Helt sikkert ville jeg gå efter en fuld aftale om en lære periode... men hvordan er miulighederne?
Er der nogen der ønsker det i dit lokal område?'Hvordan er mester ellers som person, tillidsvækkende? Hvad er firmaets omdømme både blandt lokale folk og måske i fdagforeningen?

Jeg kan kun råde dit til at gennemgå mulighederne i samarbejde med din studievejleder og så smut en tur omkring den lokale fagforening og få deres vuredering også.

Jeg kan se en risiko for at mester evt springer fra efter et år... og hvad så??? Så har du en ubrugelig HALV uddannelse... medmindre du kan finde en anden mester der vil fortsætte forløbet!!!

MVH Njord :-)

MVH Njord
tak
men hvis du gider så prøv at læs den her tråd
http://scootergalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=1198360
I har godt nok ikke fulgt op på noget som helst hvad angår lærlinge kontrakter, tilskud, mm. Det i sidder og siger er grebet ud af den blå luft, og har intet med virkeligheden at gøre. Er det noget i har hørt om i fjernsynet ?

http://www.lyrk.dk
Annonce
Jamen undskyld hvis vi er lidt dumme. men jeg lavede et tråd for viden / hjælp
også prøver folk bare at hjælpe mig
Check nu med din fagforening.

De kender vilkår og de lokale forhold, samt har en reel mulighed for at vurdere den mester du overvejer.

Om det er let eller svært at få en læreplads ved jeg ikke... men økonomien og det manglende boligsalg pt gør det nok ikke lettere for byfggeriet... efter 7 fede år kommer der nok 7 magre.....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis