Latrinære betragtninger - En slags surt opstød.

Da vores gamle toilet for 3 år siden stod af, erhvervede vi et vandbesparende toilet (3 liter lille skyl og 6 liter stort skyl). Det er så smart at når der så er sager i kummen, kræver det minimum 2 skyl at få skidtet ud. Og toiletpapir med luft fanget under, bobber ivrigt rundt i kummen uden at forlade os uanset antallet af skyl. Sådanne små kurrer på tråden fortælles der aldrig om når disse sparetoiletters fortræffeligheder opremses... Summa summarum bruger det mere vand end et gammelt lokum. Den eneste fordel jeg kan opremse er at det ikke larmer så meget som når 12-15 liter styrter i kummen ved nattetide. Er jeg den eneste der i miljøhensynets navn er kommet til at bruge mere vand end før?
Da vores gamle toilet for 3 år siden stod af... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilket fabrikat er toilettet?

På et Ifö er hele cisternes helt fyldt med vand, og når man skyller ud, lukkes kun en del af vandet ud, det giver et extra bust, når det "ekstra" vand "skubber på"

mvh jens

Det lyder godt nok træls. Kan du ikke kaste et navn op på modellen så vi andre ved hvad vi ikke skal tage.

Går selv i afføringstanker da vi har et toilet fra '73 er i huse. Umiddelbart kan man lige så godt vælge en model med 2/4 l skyl da det sparer vand i forhold til 3/6 l modellerne, omend begrænset, men leverer den varen - om man så må sige??



Septitanker ved nattetide.
Som rejsende har jeg af og til oplevet alverdens lokommer, nogle sjovere end andre.
Et hul i jorden med to fodformede platforme ved siden af... Nåja....
Det sjoveste jeg har oplevet var i Japan. Ved siden af tønden var der et betjeningspanel. Naturligvis med japanske skrifttegn på, sså det forstor jeg ikke noget af. Men prøves, det skulle det. Ahhh. Varme i sædet, det er luksus. Bedre gik det ikke med den næste knap. Pludselig og uden varsel kom der en stråle KOLDT vand lige op i Bruns Galleri. Indbygget bidet. Hmmmm. Efterfulgt af en lun luftstrøm.

Herligheden kan ses her:
http://www.washlet.dk/

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det med lufttørring må da forsinke ekspeditionen betragteligt? Jeg mener, det tager jo en krig at få tørret hænder med de lufttørrer, der hænger rundt omkring på off. toiletter.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg blev i sin tid fortalt at noget af det bedte skyl er Gerberit. Nu ved jeg ikke om dit toilet er væghængt med teknik i væggen, men jeg må sige at de 3 liter her gør det fint, men det skyller også nærmest som et toilet i et fly.
Yndlings toilet papir. 2 lags fra aldi. Mine unger har det med at bruge lidt meget, og 3 lag duer ikke, det stopper, da mængden de trækker af er den samme. Det er også alt for dyrt. I forvejen bor vi i et land der tillader rent drikkevand til at skylle lort ud med, så skal der ikke også smides et lag papir med ud hvor jeg ikke lige kan se nytteværdien, andet end det kradser lidt mere.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis