styring af EL-varme

Hej

Vi har købt hus med el-varme, og til styring af dette sidder der en central danfoss styre enhed. (se billede 1)
Den styrer tror jeg et mega relæ i måleren som som går ud til alle el-radiatorer. (Se billede 2)

Vi kunne godt at skifte danfoss delen så vi kunne lave automatisk nat sænkning, eller måske ligefrem programmere den.

1)
Er det muligt at få en erstatning for danfoss dimsen, der er kompatibel ?
2)
Selve relæet larmer en del når alle radiatorerne er tændt, er det muligt at få et nyere relæ der er noget mere lydløst ?

på forhånd tak for svar.

Mvh. Flemming

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Vi har købt hus med el-varme, og til styring... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jo jo der sider to grå gripere som skal trykkes ind hvis du trykker med en skruetræiker i det lille hul så kan du vippe dækslet af
Så fik jeg tid og overskud til at skille den ad, og jeg er overbevist om at der ikke er noget nat sænkning i den. Mest fordi at temperaturen er den samme døgnet rundt, men der er heller ikke mulighed for at stille tiden :-)

På dækslet står der; RMT230
Men hvad kan jeg så købe og smide op i stedet ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du skal bruge en termostat med natsænkning http://www.lavprisvvs.dk/shop/udgaaet-termostat-rmt-230t-413914p.html
der skal stå et T efter 230 så den kommer til og hede RMT230T og så er der en skrue der hvor står 5 og der skal den blå ledning
på som ligger i bunden at termostaten
Skrevet af Flemming.S på 13 nov 2011 22:47
Så fik jeg tid og overskud til at skille den ad, og jeg er overbevist om at der ikke er noget nat sænkning i den. Mest fordi at temperaturen er den samme døgnet rundt, men der er heller ikke mulighed for at stille tiden :-)

På dækslet står der; RMT230
Men hvad kan jeg så købe og smide op i stedet ?

Da jeg boede i hus med elvarme, gjorde jeg det, at jeg simpelt hen slukkede for varmen med et kontaktur. Temperaturfaldet var kun nogle få grader i løbet af natten. Det virkede udmærket i 15 år.


fase
Jeg gik lidt videre, og ringede til danfoss for at høre om de have en mere advanceret termostat. Og sørme der findes en med uge uro og det hele, så jeg vil prøve med sådan en i stedet.
http://www.danfoss.com/denmark/businessareas/heating/products/literature/he/rum-og-kloktermostater/programmerbar-kloktermostater-tp7000/b256ec06-9949-4721-afe7-6fa8ae5f883c.html

En TP 7000 M ,  men nu blev jeg lige i tvivl om jeg skal tage batteri versionen istedet ?

Mvh. Flemming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis