styring af EL-varme

Hej

Vi har købt hus med el-varme, og til styring af dette sidder der en central danfoss styre enhed. (se billede 1)
Den styrer tror jeg et mega relæ i måleren som som går ud til alle el-radiatorer. (Se billede 2)

Vi kunne godt at skifte danfoss delen så vi kunne lave automatisk nat sænkning, eller måske ligefrem programmere den.

1)
Er det muligt at få en erstatning for danfoss dimsen, der er kompatibel ?
2)
Selve relæet larmer en del når alle radiatorerne er tændt, er det muligt at få et nyere relæ der er noget mere lydløst ?

på forhånd tak for svar.

Mvh. Flemming

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Vi har købt hus med el-varme, og til styring... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fleming S
Varmepumpens inderdel placerer man ca 10cm op under loftet , gerne over et vindue , et godt centralt sted hvor den kan fordele varmen til et større område.
Persoligt synes jeg ikke de er grimme eller særligt dominerede , men det er en smagssag.
Jeg mener at der er statstilskud til varmepumpeanlæg , hvis man skrotter et gammelt energitungt varmeanlæg.
Med hensyn til natsækning af temp. så er det ikke meget , hvis noget, man sparer da huset skal varmes op igen om morgenen , og da man sænker temperaturen vil den relative luftfugtighed stige med fugtige vinduer som en mulig følge.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Håndværker!!!

Det er ellers det der står i monteringsvejledningen ,og logisk, hvis man vil have varmen ud i et større område i sit hus .

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Min fhv. svigermor havde samme ide som Håndværkeren her.
At hun så måtte skifte filtre i inderdelen hver 3. måned, da de var gået til i skidt, måtte hun så tage med.
Inderdelen holdt lige godt 2 år, så var den "slidt" op og den næste varmepumpe, der blev købt ind var af et godt mærke -og så kom inderdelen op under loftet.
-Forskel : Væsentlig bedre varmekomfort - bedre økonomi -og ingen filterbøvl på nær lidt støvsugning

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ikke forstået, mine bekendte har haft deres i over 10 år og den sidder ved gulvet i entreen hvorfra varmen af naturlig vej fordeles til resten af huset. De har så heller ikke 25 + grader i huset, men konstant 18 grader overalt. Og det er bare en vane, jeg har det da heller ikke varmere i de fleste af mine rum, kun der hvor brændeovnen står.
Annonce

Hej Flemming.S

Hvis du på en nem måde vil have natsænkning skal du bare have en elektrikker til at montere et tidsur ved din thermostat eller ved relæet som "overrider" thermostaten om dagen og så stille den "normale" dag temperatur på dine radiator thermostater.

På den måde vil din thermostat komme til at bestemme nat temperaturen hvis du stiller den lavere end din normale dag temperatur.


Det kan godt betale sig at sænke temperaturen, men kun hvis det er mere end ca. 5 timer og absolut  IKKE under 17 Gr. - har selv testet det gennem ca. 30 år her hvor vi bor og også spurgt Teknologisk Institut om det med samme svar !
 

Med hensyn til luftfugtighed er det største problem soveværelse, men det kan løses ved rimelig udluftning/ventilation !

Hilsner Polobjørn

 


 


 


"AUTOELEKTRIKEREN"
ibunden af din termostat er et lille hul hvor du kan vippe låget af med en skruetræiker det kan godt være lidt bøvlet at få af
og du er på rette vej i låget sider et lille klistermærke som fortæller typen på termostaten


kan se du går efter solceller vil lige give dig et link så kan du se prisen så du ikke bliver snydt af en smart sælger
kender ikke firmaet samliner bare priserne http://solarpanels.dk/velkommen
Skrevet af anderswitt på 07 nov 2011 17:41

kan se du går efter solceller vil lige give dig et link så kan du se prisen så du ikke bliver snydt af en smart sælger
kender ikke firmaet samliner bare priserne http://solarpanels.dk/velkommen

Tak for linket, jeg er dog, hvis jeg selv må sige det, rimeligt inde i solceller, anlæg og lovgivning, og har været til både solarpanels.dk og solar-panels.dk's "kurser".

De lader til at have mere tjek på det end andre, og min far har valgt anlæg fra dem, men der er også enkelte her på Sjælland som har styr på det.

Mvh. Flemming
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
vil også handle med dette firma når jeg skal renovere huset skal have nyt tag og vil kun sætte solceller op en gang
så det ikke skal demonteres når jeg skifter tag

her på lolland falster er der folk som har givet 175.000 for et 5 kw anlag som produkserer 4500 kwt pr år
og det syntes jeg er svindel da solar panels skal have 80.000 for et 6kw anlæg
fik du skildt din termostat af slidsen sider i det grå stykke
var lige i værkstedet og finde en termostet magen til din så jeg skrev det rigtige til dig
Skrevet af anderswitt på 07 nov 2011 17:41
ibunden af din termostat er et lille hul hvor du kan vippe låget af med en skruetræiker det kan godt være lidt bøvlet at få af
og du er på rette vej i låget sider et lille klistermærke som fortæller typen på termostaten

Nu har jeg kæmpet med den igen, og jeg kommer ikke videre før jeg får fat et stykke special værktøj. Jeg kan ikke komme til at få en skruetrækker ind der, pga. vægen.

Se vedlagte billede

Som man måske kan se sidder der 2 låse stykker, dem har jeg forsøgt at mase op, men det hvide plastik følger med når jeg mase på dem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis