Den nye Ubuntu gratis styresystem nemt, brugervenligt og virusfrit

Ubuntu 11.10 er imponerende styresystem med masser af programmer til det koster ingenting og er garanteret virusfrit. Programmer såsom tekstbehandling, videoredigering, fotobehandling , regneark til systemet koster heller intet. Du kan prøve det samtidig med Windows eller ved  siden af windows, eller du kan købe en PC og bede om at windows fjernes og dermed spare mellem 600 og 1200 kr. 

Anyways prøv det fra en CD uden at ændre din windows. 

google 

ubuntudanmark.dk


du kan se film om det på youtube også. 

Der er fornuft i at installere Ubuntu side om side med windows hvis du skulle få PC virus en dag.  Din boot tid bliver superhurtig med Ubuntu, det er ikke-kommercielt og virkelig godt efter min mening. 

Alternativt er linux mint 11, som ligner windows men er gratis og har mange gratis programmer.

Bornholm er et dejligt sted.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har været lidt problemer med mirkofoner til bærbare PC æ- det er nu effektivt løst i Ubuntu 11.10


Bornholm er et dejligt sted.
Jep det er et fint systeme.
Har brugt det på hverdags computer siden januar 2010.

Begyndte at lege med det januar 2009. havde problemer med at den ikke kunne bruge min usb 3g modem. men i 9.10 udgaven kunne jeg så bruge den og derefte har jeg stort set ikke brugt anden. jeg køre dualbort på min computer med windows 7, men bruger nok windows 7 2-3 gange om året maks en halv time... Det er sku blevet for besværlig det der windows pjat.. man skal jo være direkte nørd for at finde ud af det.

PT køre jeg 12.04 LTS og regner med at det gør jeg til der kommer en LTS igen.
Ubuntu er super fedt, men også super tidskrævende i sammenligning med Windows. Ubuntu og programmer dertil vil altid være gratis da det er open-source :-)

Der findes dog andre linux versioner jeg vil foretrække, hvori det er mere gui-baseret end kommandobaseret.
Skrevet af jonaslr på 22 feb 2013 15:54
Ubuntu er super fedt, men også super tidskrævende i sammenligning med Windows. Ubuntu og programmer dertil vil altid være gratis da det er open-source :-)

Der findes dog andre linux versioner jeg vil foretrække, hvori det er mere gui-baseret end kommandobaseret.

Hvordan er ubuntu tidskrævendene.
Annonce
Skrevet af Kent A på 22 feb 2013 20:04

Hvordan er ubuntu tidskrævendene.


kommandomæssigt - og hvis du skal benytte windows programmer igennem wine. Package install mm.
Skrevet af jonaslr på 23 feb 2013 00:41


kommandomæssigt - og hvis du skal benytte windows programmer igennem wine. Package install mm.

Jeg bruger en ikke nogen form for kommandore og de programmer jeg installere kommer fra software center, så det køre bare. har nogle enkel programmer der ike køre linux, den køre jeg bare i windows 7.
Skrevet af Kent A på 24 feb 2013 14:13

Jeg bruger en ikke nogen form for kommandore og de programmer jeg installere kommer fra software center, så det køre bare. har nogle enkel programmer der ike køre linux, den køre jeg bare i windows 7.


Jeg troede jeg var i snakken om udelukkende at have en linux maskine, for det vil jeg nok blive træt af i længden. Linux er jo fint til mange ting og helt fortræffeligt til servere, men særpræget brugervenligt får du mig nok aldrig overbevist om

Men jeg er programmør og designer til dagligt, så jeg bruger nogle lidt specielle programmer, det ender ofte ud i nogle dårlige alternativer på et linuxbaseret system
så jeg antager at det vel er alt efter behov. Kører selv linux på mine gamle haltende computere som dog sjældent er i brug, det speeder dejligt op.
Det der afholder mig for at skifte, er at jeg ikke har fundet et 3D cad program ala Inventor/Solidworks til Ubuntu.

Kender I noget brugbart?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis