Hjælp - mærkelig lyd på Megane

Hej Alle

Jeg har lige købt en Renault Megane 1,6 16V fra 2005 der har kørt 104000 privat. Når jeg starter den og den er kold siger den en meget mærkelig lyd i ca 1 sekund hvor efter motoren kører perfekt uden problemer. Lyden lyder lidt som en syg lastbil, med en raslende lyd. Lidt svært at forklarer men det er en meget anderledes lyd end når motoren kører normalt. Bilen har ingen problemer med at starte og den sagde ikke lyden den første uges tid jeg havde den. Er der nogen der har et bud?

Takker
Hej Alle Jeg har lige købt en Renault Megane 1... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hc top tec 1f3 3M olie er ukendt hos mig - så der er jeg dig svar skyldig - så det er nok en god ide at spørge din mekker hvad det er for noget han har hældt på bilen - evt. for at være helt sikker i din snak med din mekker kan du jo ringe til en renault/volvo forhandler og spørge om hvad der skal hældes på motoren eller også kig i din manual :-)

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hey fedt med så mange gode forslag til hvad det kan være. Jeg talte med ham der har fyldt olie på og han siger det er en 5w30 olie. Jeg kan ikke forestille mig at han har fyldt nogen speciel god olie på, så jeg tror jeg får skiftet olien og jo mere jeg tænker over det jo mere tror jeg det er olien. Før olien blev skiftet var jeg ude og prøvekøre bilen og der var der ikke noget, og jeg er rimelig sikker på bilen ikke havde været startet før den dag. Så købte jeg bilen og vi blev enige om at han skulle skifte olie og så var der ikke noget de første par dage jeg brugte bilen, men siden har den sagt lyden hver gang jeg har koldstartet den - så måske den gamle olie lige skulle skyldes ud af lejer osv.

@Chalamik, måske er det det samme du oplever, men jeg når aldrig at køre før det holder op. Og så kommer lyden fra venstre side af mortorrummet, når man står foran bilen og kigger ned på motoren.
Fik skiftet olien til en 5W40 som renault værkstedet sagde var det rigtige og wupti ikke flere mærkelige lyde. Så tusind tak for jeres input alle sammen.
Hej blum
Det anede mig at det var sådan, og tak for din tilbagemelding den kan vi andre kun lære af.....

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis