Slibe vægge...?

Hej,

Jeg er i gang med en totalrenovering, og lige nu er jeg i gang med væggene.

Der var savsmuldstapet overalt, og det har jeg fjernet med en spartel. Jeg turde ikke bruge afdamper, vand o.s.v. da det er gipsvægge.

Efter jeg har fjernet tapetet, er der nu det bagerste lag af tapetet tilbage og stedvis lidt savsmuld. Jeg har prøvet at bruge min B&D multisliber til at fjerne det med, og det kan da også lade sig gøre, men det tog over en time at fjerne 2 kvm. Da jeg har ca. 300 vægge der skal ordnes, vil det tage alt for lang tid...

Er der en maskine jeg evt. kan leje i et byggemarked, der vil gøre processen hurtigere - uden at ødelægge gipsen?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En god excentersliber eller en girafsliber.

Hvad skal du have på bagefter?

Mvh Mærsk

Hej Mærsk.

Tak for svaret. Der skal filt på bagefter.Jeg sliber for at gøre væggene helt glatte så de er klar til filten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er jo bare helt fint.. Tror jeg ville vælge en girafsliber og så ellers bare stille og roligt frem

Jeg kunne bare godt være bange for at hvis du måske kommer til at slibe for meget på et sted at det ville blive synligt igennem filten..  
Men så klasker man vel bare noget nyt spartel på og sliber..

Men som sagt, stille og roligt frem med en giraf




Mvh Mærsk

Tak for det.

Når væggene er slebet, skal der spartles ud og sættes filt op, så det skal nok blive godt.
køb ikke for billigt girafsliber.
men det er afhengige hvor meget den bruges.!
Jeg har købt den billigste jeg kunne finde - 1000,- i Bauhaus, og den virker fint indtil videre.

Den skal bruges én gang. Når huset er færdig, regner jeg ikke med at bruge den mere ;-).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også