Lydisolering af gulv/loft

Hej forum!

Jeg skal indrette et fælleslokale i kælderen i en etageejendom. Beboeren ovenpå skulle gerne generes så lidt som muligt af støj nedefra. Så hvad gør jeg?

Loftet er brædder, glasuld og endelig gulvbrædder. De nederste brædder har en smule luft imellem sig. De tværgående bjælker er vist ret solide. Der er lige nu et lag puds/siv på loftet, men det skal under alle omstændigheder væk.

Umiddelbart ville jeg blot smide almindelige gipsplader på, men kan jeg gøre noget smartere? Jeg kunne for eksempel foreslå to lag gipsplader, MDF+gipsplader og varmegips.

Prisen er selvfølgelig en faktor, og også højden -- loftslaget skulle nødig stjæle for meget højde.

Så alt i alt leder jeg efter noget der er: Lydisolerende, billigt og tyndt. Jep, jeg ved udmærket at det er en umulig kombination, men hvad kan I foreslå?


Tak,
Niels


Hej forum! Jeg skal indrette et fælleslokale i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren , du misforstår hpox. Det er ikke arrogance, det er humor. Det er noget ganske andet :-)

Mht. skumplader som lyddæmper: Dæmper de overhoved lyde ved de frekvenser, som vil vandre gennem konstruktionen? Er de frekvenser skumpladen dæmper ikke allerede fjernet af det lag isolering, der ligger? Vil de overhoved hjælpe noget?

Er lidt mere til dokumenterede byggematerialer. Kig f.eks. på http://www.knaufdanogips.dk/Gipsbyggesystemer/Lofter/Lydb%C3%B8jle-loft.aspx. Lav byggehøjde og enkel montage.
Ingenlunde Gregeren

Dine svar sikrer jo at også laveste fællesnævner er repræsenteret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis