Opsætning af gipsvæg - spørgsmål

Hejsa,
Jeg skal igang med at opdele et stor værelse til 2 mindre. Det har været opdelt før, så noget af den oprindelig væg står der stadig. Så jeg har 3 spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med:

1) Gulvet er et klinkegulv, så hvordan får jeg sat den nederste vandrette lægte fast? (specielt bor + rawplugs, eller?)

2) Der skal være en standard dør i væggen, men den skal jeg ikke selv klare... hvor stort skal hullet være, så der er plads til både dør og karm? (døren bliver nok en standard 72,5 cm dør)

3) Væggen er/bliver 16,5 cm tyk, er det et problem i forhold til at indsætte dør+karm?

Mvh.
Lars
Hejsa, Jeg skal igang med at opdele et stor... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af TheCapricorn på 04 nov 2011 18:26
Tak for tippet med spisebor(d)et ;-) sidste spørgsmål inden jeg kaster mig i krig med projektet... den væg jeg bygger videre på er 16,5 cm tyk, er det noget problem i forhold til at sætte en standard dør+karm ind?

Mvh.
Lars


Det kommer an på hvad du mener med standard karm, de karme du finder på tilbud i byggemarkeder er 100 eller 130 mm, så det passer ikke fra forretningen, selv swedoor flexkarme er for smalle. Men hvis du i forvejen ved du skal have en tømrer til at sætte karmen i bliver det ikke noget problem..
ok, jeg skal lige præcis have en tømrer til at isætte døren+karm, så hvis jeg bare laver et hul med den rigtige bredde+højde, regner jeg med at han klarer resten :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis