Gamle nedgravet olietanke

Hej er ny her på forumet så håber det er postet det rigtige sted 

Her i sommer var jeg ved og grav rundt omkring mit hus for og fugt sikre min kælder og under det arbejde stødte jeg på en gammel olie tank.

Jeg kontaktede min kommune for og høre hvordan jeg skulle forholde mig, men fik ikke rigtig noget svar,
her i aftens var jeg så lige ved og kigge lidt på vores bbr. og der står nu oplyst at der er 2 tanke på grunden hvor den ene er afblændet 1500 L. men der står ikke om den anden er 2500 L. ( jeg har kun fundet en tank i sommers 1500 L.)

Da vi købte huset stod der ikke noget om at der var nedgravet tanke på grunden.
Den eneste tank vi viste var her var en tank i kælderen som jeg kom af med da vi fik stokerfyr.

Hjælp hvad skal jeg gøre i sådan en situation

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok se at få fjernet "skidtet" vi har vel alle læst og hørt skrækkelige historier om Komuner der pludselig får forkvabbelser over nedgravede tanke. Med kæmpe bøder og jeg ska gi dig
Så må du  se om du kan tørre regningen for opgravning og sikkert også oprydningen af på sælgeren af huset.

Jeg er ikke klar over om sådan en minesøger dims vil kunne finde den anden tank, ellers må du igang med en lang jernstang du banker ned i jorden for hver meter for at finde den anden tank.
hvor stor var den tank som stod i kælderen? det kunne jo være den som står i BBR som den anden tank. jeg blev ringet op af kommunen for en måneds tid siden hvor hun spurgte om jeg stadig havde en indendørs olietank, hvilket undrede mig lidt da huset har haft gasfyr siden 1994 og jeg går ud fra tanken blev fjernet samtidig(har kun boet her siden 2009). det er da godt de retter BBR til så det passer, men troede ikke kommunens behandlingstid var 17 år

Men nu bliver jeg da i tvivl, da jeg købte huset fik jeg også af vide der muligvis var en afblændet olietank på grunden. der er en attest på en olietank der er tømt og afblændet i 1994, men der står ikke noget om den er fjernet, og da det var et dødsbo er det jo lidt svært at spørge.

Kan en tømt og afblændet tank være et problem hvis den ligger i jorden??

Rolig nu Håndværker med bødehæftet :-)

Som jeg forstår det var varmekilden olie da du overtog huset. Du har således bortskaffet den eksisterende tank i funktion da du skiftede varmekilden ud. Du anvender nu stoker.
Du har så fundet en gammel nedgravet tank i den mellemliggende periode og har i følge BBR registreret to tanke på ejendommen. Du mangler så at finde den på 2.500 liter eller? Jeg formoder ikke at "denne tank" er den indendørs tank du har sløjfet, eftersom de fleste overjordiske villatanke er på 1.200-1.500 liter.

Jeg ser følgende muligheder og vurdere følgende:
Den tank du mangler er forlængst sløjfet og fejlen ligger i opdatering af BBR. Enten ved at kommunen har lavet en fejl, eller kommunen ikke har modtaget oplysningen. Jeg vil ikke bekymre mig om den mht. forurening.


Hvad gør kommunen:
1) De farer ikke ud og banker folk i hovedet og deler bøder ud. De kan ikke både være lovgivende, udøvende og dømmende magt.
2) Hvis der konstateres en forurening vil der blive varslet og efterfølgende påbudt undersøgelse. Herefter kan der blive tale om samme procedure dog mht. oprensning.

Hvad jeg vil gøre:
Henvende mig til Teknisk Forvaltning og be om at se din byggesag (Aktindsigt). Kigge i den og se om du kan finde oplysninger om tankene, enten i form af tankattester, sløjfningserklæring og placering af dem på tegninger (evt. om fyrrum er flyttet igennem tiden.)
Hvis du ikke finder svaret vil jeg be om at tale med en medarbjeder der kan svare dig på hvad du skal gøre, da du har en uoverenestemmelse med BBR og en olietank.
Finder du heller ikke svar her vil jeg afsøge efter den.


Historien om tanken med 17 års sagsbehandling:
Hvor mange kommuner der har gjort det ved jeg ikke, men der indscannes olietankattester i stor stil med henblik på at disse kan "borgerbetjenes" - så din er nok fri for støv nu :-)

 

 

 

Hej.

Fik nok ikke udtrykt mig ordenligt i det første inlæg.

Problematikken ligger i at da vi overto huset var der ikke nævnt nogle olietanke på noget papir
overhovedet, hverken på bbr eller andre steder.

Tankne er først kommet på bbr indenfor det sidste halve år
Altså efter jeg kontaktede kommunen første gang for og høre hvorfor jeg finder en tank på 1500 L. på min grund når der ikke skulle være nogen.


 

Annonce
Så hvis jeg forstår det ret så har du en BBR dateret fra I købte ejendommen hvorpå der ikke er indskrevet nogen tanke overhovedet.
Nu har du så en ny BBR hvorpå der står to tanke indskrevet.

Hvis den første BBR indeholder oplysning om at varmekilden er flydene brændsel (olie), så må man også antage at der er en eller flere tanke. Disse er så muligvis påført nu, hvor man måske har indscannet tankattesterne i kommunen. Påføringen er måske sket ukritisk.

Jeg vil igen henvende mig til kommunen og bede dem hjælpe. De kan se præcist hvilken dato/år/klokkeslet og hvem der har lavet ændringen i din BBR.

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 04 nov 2011 22:54
Så hvis jeg forstår det ret så har du en BBR dateret fra I købte ejendommen hvorpå der ikke er indskrevet nogen tanke overhovedet.
Nu har du så en ny BBR hvorpå der står to tanke indskrevet.

Hvis den første BBR indeholder oplysning om at varmekilden er flydene brændsel (olie), så må man også antage at der er en eller flere tanke. Disse er så muligvis påført nu, hvor man måske har indscannet tankattesterne i kommunen. Påføringen er måske sket ukritisk.

Jeg vil igen henvende mig til kommunen og bede dem hjælpe. De kan se præcist hvilken dato/år/klokkeslet og hvem der har lavet ændringen i din BBR.



det er næsten korekt hvis du læser mit første indlæg vil du også opdage at jeg godt viste der var en tank da vi købte huset nemlig en kælder tank på 1200 L.

citat: "Da vi købte huset stod der ikke noget om at der var nedgravet tanke på grunden.
Den eneste tank vi viste var her var en tank i kælderen som jeg kom af med da vi fik stokerfyr."

 

Men ikke at der skulle være nedgravet olioetanke på grunden.

Iøvrigt skal sælger vel også sørge for at bbr. oplysningerne er korekte i salgs øjeblikket, og ikke som her hvor de har været mangel fulde ? 

Hvorlænge har tidligere ejer boet i ejendommen, han burde være bekendt med den tank ! Altså må han vel også skulle oplyse om den. Måske har han "glemt" den da huset skulle sælges
Kunne jo også være så simpelt, at den tank du har fundet ikke er en 1500 l. Men større.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis