Støvsuger

Hej allesammen

 Jeg har tænkt mig at fræse alle fuger i vores røde murstensvilla ud med en fugefræser (tilforåret) Til det formål skal jeg bruge en god støvsuger der kan tåle meget fint murerstøv. Det må være den samme som man bruger sammen med rillefræseren. Hvad skal jeg kigge efter når jeg søger på den blå avis? :-) En ny er vist for dyr.

mvh Jesper
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Onkel Harald har da lige den støvsuger du skal bruge, og den koster ikke en formue
Ja, det er udendørs. Bliver det ikke noget forbandet griseri uden støvsuger? Tænker også på vinkelsliberen. Jo mindre støv der kommer ind i den jo bedre.
Håndværkeren - er det denne du tænker på? Kan den klare det?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6177&n=10
Næh det var nu godt nok den der wasco til 299,00, den er da så billig så der ikke er grund til at "grae snot" hvis den ikke holder til mere end det hus.
Annonce
Du har ret. Så har jeg endda råd til to.. :-)
Jeg er lige færdig med at skifte fugerne i mit hus,min erfaring er at INGEN støvsuger fra Onkel Harald kan holde til murerstøv.
Briller,støvmaske,en fugefræser på en vinkelsliber til 129 kr fra Onkel Harald,når og ikke hvis vinkelsliberen bliver ødelagt,kan du få den byttet da der er 2 års garanti. Jeg har fået byttet 5 gange inden jeg var færdig. 5 gang fik jeg pengene retur,smart ikke.

Smeden

Var der ikke nogen der anbefalede at komme lidt vand ned i støvsugeren sådan at støvet blev vådt og derved ikke var så hård ved filteret??

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg har også læst at det er en god idé at hælde lidt vand i bunden af våd/tørstøvsugeren. Man kan endda få en speciel støvfanger, som kan kobles mellem støvsuger og stang/mundstykke.
Hvis man er lidt fiks på fingrene (og det er vi jo ) så kan man lave den selv.

Mvh.
Skrevet af Hylke på 13 nov 2011 15:17
Jeg er lige færdig med at skifte fugerne i mit hus,min erfaring er at INGEN støvsuger fra Onkel Harald kan holde til murerstøv.
Briller,støvmaske,en fugefræser på en vinkelsliber til 129 kr fra Onkel Harald,når og ikke hvis vinkelsliberen bliver ødelagt,kan du få den byttet da der er 2 års garanti. Jeg har fået byttet 5 gange inden jeg var færdig. 5 gang fik jeg pengene retur,smart ikke.

Næh !det syntes jeg da ikke var særlig smart, hvis du tænker dig om havde du nok indset at det da er topmålet af miljø svineri.
De billige maskine belaster miljøet væsentligt mere, både når de produkceres og når du bruger dem. Det havde været væsentligt mere betænksomt om du havde købt en kvalitets maskine, den kunne du så bruge resten af dit liv.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis