Idér til netværksløsning

Hejsa alle i kloge hoveder

Som overskriften lyder søger jeg nogle gode idér og forslag til hvordan man nemt og gerne billigt er jo jyde.

Vi er lige flyttet i hus og vi får om ca 10 uger instaleret fiber internet og det skal vi jo have fordelt rundt i huset, Vi vælger selvfølgelig en trådløsrueter som bruges til husets 2 bærbare og iphones, men da vi har en netværksprinter og en eternet ekstern HD skal vi jo også have lidt kabler rundt i huset.

Jeg har selv en ide om at føre fiberen op på loften og lave et krydsfelt deroppe og sætte routeren deroppe jeg regner med at føre kabler til alle værelser og til stuen så vi har muligheden for senere at få tv via fiber.

Jeg manler som sagt ider til udstyr og hvordan og hvorledes jeg kan lave det smartest.



Jesper


 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor varmt er der deroppe om sommeren. Ellers vil jeg bare sige Cat6 kabler, og masser af dem. Find en god switch med masser af porte. Gratis er sådan noget ikke. Du kan være heldig at finde nogle eks. LK pds stik moduler fra eks. nedrivning. Det vil spare dig for en masse.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ved ikke hvor varmt der blver deroppe har lige overtaget huset, men koldt er der nok ikke om sommeren

har også selv en ide om at kikke efter brugt nedbydningsmatriale nogle der kender nogle links til nogle.

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Glem det med routeren på loften. Det kan blive ekstremt varmt om sommeren og fugtigt om vinteren, og det er ikke lige det bedste for elektronik.

Hvis det er en trådløs router, kan den jo stå hvorsomhelst i huset - bare der er dækning. Det samme gælder netværksharddisken. Så sæt routeren et centralt sted med netdisken ved siden af (kablet til routeren). Kobl printeren på samme sted (på routeren).

Vent så med at lave noget kabeltræk til du finder ud af, om i rent faktisk kommer til at køre TV på fiberen.

Jeg har trukket 2 stk. Cat 6e kabler rundt til hvert rum og samlet dem i et krydsfelt i kælderen. Så er det let at få feks. tv og internet rundt der hvor det skal bruges. kablet koster ikke mange kroner meteren og pds-feltet har jeg fået gratis. Har et ekstra hvis du mangler ;-)
Det er bøvlet i første omgang men nøj, hvor er det dejligt bare at flytte kabler nede i kælderen når noget skal laves om.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Prøv at kig på flexcabling til inspiration ( http://www.flexcabling.com )
Har router og switch stående på uisoleret loft under sorte tagplader og har ingen problemer haft de sidste 9 år ( udstyr skiftede med nogle års mellem rum, opgradering )
Annonce
Jeg kan godt følge dig i at trække kabler til de rum, der muligvis skal være tv i, men ellers forstår jeg slet ikke den iver.

Min router beamer pænt hele huset fra en placering under et ekstremt velbygget skrivebord i kontoret.

HD og printer kyler du da bare på routeret trådløst ??

Hvorfor alle de kabler? er det for at få hastigheden på?

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

grunden til kablerne er dels hastigheden når store mængder data skal flyttes og min printer er ikke trådløs og det er min HD heller ikke så det vil kræve udskiftning at sætte det trådløst til.

at sætte router i det rum vi skal have kontor i bliver også en udfordring da vi får fiberen ind i modsatte ende af huset og det vil bliver meget dyrt at få den gravet ind til den anden ende.

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ahh, så forstår jeg bedre.

Jeg gravede selv fiber rør ned i haven og JA, det er fandme med at få den korteste stikledning ind til huset, for fuck der skal graves.

Deres router rækker fint nok, den er okay kraftig.

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis