Projekt - Snecykel med scootermotor

Hej med jer. Vinteren er lige om hjørnet og jeg har fået den ide at jeg vil bygge en snecykel som jeg har bygget om til en bæltedrevet snecykel med scooter motor. Valgte at oprette under scooter da den skal være motordrevet. Indtil videre har jeg fundet frem til at det vil være for dyrt at købe Gummi/metal bælter. Tænker derfor istedet på at tage nogle bildæk skære dæksiden af så jeg kun har slidbanen tilbage. Jeg regner med at skulle have en scooter motor til at trække en aksel som er monteret i beslag med lejer. Akslen skal stikke ud på begge sider af cyklen med en form for tandhjul og trække dækkene rundt. Dækkene skal sidde på ved akslen og længere fremme skal der stikke røt ud med kuglelejer som dækket skal køre omkring. På oversiden skal der ogsa stikke rør ud med kuglelejer for at presse dækket ned og holde en oval form.

Jeg håber min ide kan forstås arbejder på en 3-D model til illustration.

Vil gerne høre jeres mening om det er muligt og eventuelt andre ider til dæk/bælter og om man kan få en scooter motor med gennemgående aksel eller kædetræk.

Mvh. Niklas


Byg det selv byg det billigt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en sjov ide du har der..
MEN!
Du kommer til slide koblingen op meget hurtigt
En motor med vario er ikke passende i dit tilfælde, find en med fast tandhjul, så du kan geare det op eller ned

Ok så må jeg se om jeg kan få fat påsådan en. Jeg er kommet på et lidt andet design end det jeg oprindeligt tænkte,
Her er der lidt billeder https://picasaweb.google.com/108511597642782896301/DropBox?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI-KlImy5KKUwAE&feat=directlink
De to første billeder er det oprindelige design de næste to er det nye som minder om en snescooter

Byg det selv byg det billigt.

fox.

der er form af variogear i snescooter.!

men den til gadebrug. den bliver hurtigt "ædet" op på rekort.
i "slyngkobling" med støre "rulle modstand" i sne.!
Jeg takker mange gange for svarene. Kunne det være muligt at noget som denne kan bruges
http://www.guloggratis.dk/crossere-go-carts/tilbehor/annonce/12970867?imagepos=1#images
Mvh.

Byg det selv byg det billigt.

ja den kan bruges hvis den har trækkraft nok til snescooter.
med olie omformer.!
som det kendes fra bocart. www.bocart.dk .
og kan ses i akion i www.youtube.com under bocart.

alternativ er at bruge manuel gearkasse med kobling
med remtræk eller kædetræk fra motoren..!?!?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis