Må jeg skifte "Golf" radiator til dobbeltpladdet radiator ved fjernvarme???

Hej LDS

Som overskriften siger har jeg et hus med fjernvarme og nogle knap så lækre støbejerns radiatorer af typen "GOLF"

Jeg har købt nogle pænere radiatorer og er som sådan klar til at skifte, men må jeg selv gøre det eller skal det var en aut. VVSér der skal gøre det??

på forhånd tak :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen der ved det????
Hej Foxx

Ja jeg er direkte på fjernvarmen.... hva har det af konsekvens??? umiddelbart skruer jeg en radiator af og skruer en ny på... hva er forskellen??

Man må ikke selv røre ved installationen når man har et direkte anlæg. Hvis du ændrer noget og det så lækker, så dækker forsikringen nok ikke. Dine naboer mister måske varmen hvis trykket falder fordi du får mange m3 vand ind i huset. Jeg turde ikke tage chancen. Jeg har indirekte anlæg og må ændre alt det jeg vil. Jeg har vel ca. 40 liter i det indirekte anlæg. Med kun lidt varme på løber der ca. 25m3 igennem veksleren pr. døgn. Så uden modstand ville den mængde løbe på på kort tid i et direkte anlæg. Det er en af grundene at fjernvarmeværkerne foretrækker indirekte anlæg.
Men ulempen ved indirekte anlæg er at der går meget varme tabt i veksleren, så i stedet for 60-70 grader i fremløb i radiatorerne så får man kun godt det halve. Til gengæld er afkølingen bedre så det er ikke sikkert at det bliver dyrere at gå over til et indirekte anlæg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis