Isolering af vægge i mit værksted

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man må isolere vægge og loft i værksted med flamingo plader istedet for isolering hvad der evt skal bruge special dampspær.

hvad isolering effekten ville være i hendhold til alm uld isolering
hvor meget man skal bruge af flamingo henhold til 100 mm uld isolering

Tænker om det er muligt med hensyn til forsikring og brand

Venligst Jesper

 jesper

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er på mange måder en dårlig ide at isolerer med flamingo inddendørs og i lofter.
Dels brænder flamingo rigtig godt og der udvikles samtidig giftige gasser.
Dels er flamingo svært at tilpasse præcist imellem f.eks. loftbjælker.

Flamingo og mineraluld har nogenlunde samme varmeisoleringsevne.

Hvorfor vil du bruge flamingo når nu mineraluld er langt mere velegnet lige til dit formål? :o)
Man må godt bruge flamingo såfremt det beklædes med f.eks. 13 mm MK-godkendt gips.
Men det forudsætter at væggen/loftet osse overholder gældende brandkrav, f.eks. BD30.
Derfor vil flamingo reelt kun kunne amvendes som efterisolering på murede eller støbte konstruktioner. Vil jeg tro!

KnaufDanogips markedsfører et produkt består af gipsplader med pålimet flamingo.
Hej

Det er fordi jeg kan få det gratis og så kunne jeg jo spare en del

Venligst Jesper

 jesper

Hej

 

Hvad er mk godkendt og hvad er brand krav BD30

 

Venligst Jesper


 jesper

MK er en godkendelsesordning til dokumentation for at materialet opflyder de funktionskrav, som er fastsat i bygningsreglementet og i de tilhørende vejledninger. I visse tilfælde er det i reglementerne foreskrevet, at der skal anvendes godkendte materialer eller konstruktioner.
Er "hugget" herfra http://www.etadanmark.dk/danish/mk/frameset.htm

BD30 er et udtryk for hvad konstruktionen skal kunne holde til i tilfælde af brand. I dette tilfælde brand i 30 minutter. Efter sigende er kravet mere rettet mod redningsfolk og for at minske brandspredning. Lidt firkantet sagt er en brændende bygning konstruktionsmæssig sikker at gå ind i op til 30 min. efter brand.
I dag anvendes andre udtryk for BD30 o.l.


 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis