Fastgørelse af træterrasse til sokkel

Nu har jeg efterhånden læst den ene artikel efter den anden og et hav af emner og indlæg her på LDS.

Når frosten så småt forsvinder og tiden bliver til det skal jeg have renoveret min ene terrasse. Det bliver en kombineret træ/flise terrasse. Jeg laver træterrassen først.

Jeg har tænkt mig at benytte en ramme til træterrassen der måler 45x145. Fordi at træterrassen skal gå fra bagdøren og ud kan jeg af gode grunde ikke begynde at grave huller til stolper (ca. 40 cm niveau forskel fra bagdør til fliser) da mine rør til gasfyret løber derunder.

Jeg vil gerne have spændt en 45x145 rem fast til min sokkel (Leca) - Jeg synes selv i starten at det lød underligt med at bore hul i soklen, men nu synes jeg efterhånden jeg har læst en god portion steder henne at det typisk er fremgangsmåden.

Hvordan griber man det an, at sætte en ca. 6 m. lang 45x145 rem fast til sin sokkel?
Skal der murpap i mellem rem og soklen for at skabe en "fugt"afstand og skal der benyttes ekspansions skruer til det?

Lige på det punkt kan jeg ikke blive enig med mig selv. Jeg læser af der er mange metoder og dem der går igen er

- Gevindstænger + forankringsklæber
- Ekspansionsbolte
- Karmskruer
- Franske skruer

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Personligt er jeg glad for bruge karmskruer, da de er nemme at arbejde og ikke kræver det store. Dog kan de så vidt jeg husker kun anvendes indendørs og udendørs ved overdækning.

Jeg tror bare du skal træffe en beslutning om en af disse fastgørelser. Vil mene du kan anvende dem alle.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Tusind tak for svaret

Jeg tror jeg vil benytte mig af ekspansions skruer, da det er den der optræder hyppigst de forskellige steder. Så såfremt der ikke er andre der har et bedre bud vil jeg forholde mig til ekspansionskruer.

Til det andet spørgsmål
Murpap i mellem rem og sokkel? Nødvændigt?
Leca sprænges let af ekspansionsbolte, jeg ville bruge injektionsmasse som denne type:

http://www.carl-ras.dk/e-shop/befaestigelse/fastgoerelse/klaebeankre/klaebemasse/klaebemassevinteresi/#cobuy

http://www.expandet.dk/filer/mur_og_beton/316b_ESI_og_ESI-V.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis