Solcelleanlæg fra www.solarpanels.dk

Hej. Er der nogen der har erfaring med ovenstående firma?
Tænker en del på at købe et solcelleanlæg der kan dække ens eget forbrug.
Synes at priserne hos solarpanels.dk ser gode ud.
Men jeg tænker om firmaet nu også er "solidt" nok med hensyn til garanti/reklamationer osv.
Det kan jo hurtigt blive for dyrt, hvis man får leveret "skod"produkter og så firmaet ikke eksisterer om 5 år.

Håber at nogle har kommentarer til ovenstående.
MVH.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har også tængt på det firma men har ikke købt noget endnu men jeg tror ikke at du skal være bange for om det krakker
inden garantien udløber
Tænker også lidt på, om det er bedre at købe et anlæg sydpå. Her kan du få et anlæg til ca. samme pris som i Danmark. Men i stedet for kinesiske solpaneler får man så tysk-producerede solpaneler.
Hvad med at kigge forbi et sted som:
www.energispiren.dk
http://www.folkecenter.net/dk

Der kan måske være nyttig information at hente om typer og produktivitet osv...
For nogen typer mister man hele panelets produktion i skygge perioder, for andre kun den del der direkte rammes af skygge....
Der er rigtig mange aspekter i valget af solceller.... Og der udvikles tilstadighed på effektivitet og ydeevne samt produktions omkostninger....
Jeg tror der kommer til at ske rigtig meget på den from over de næste to år.. og både påå europæiske og asiatiske fabrikker....

Prisen er jo ikke alt....

MVH Njord
Det er rigtigt. Der er mange aspekter i solcelleanlæg. Og rigtigt, prisen er ikke alt! Men hvis prisen er ens på et kinesisk vs. tysk produkt, så tror jeg nu nok, at jeg ville sætte mine penge på det tyske.
Annonce
Kinesisk / Tysk....
Tjae... I kina kan man få ALT... lige fra det ultimative high end til det rene skrot....
Jeg har set en giga stor fabrik der netop laver solcelle ri Shanghai.. Godtnok kun ude fra, men adskillige kvadrat kilometer hal i flere etager.... Helt sikkert en spiller man ikke skal glemme :-)

MVH Njord
Jeps. Er godt klar over at kinesisk kvalitet kan være OK. Er også klar over, at tyske producenter får fremstillet meget i kina.
Det der bekymrer mig lidt, er kinesiske fabrikker der ikke er kontrolleret af et vestligt firma. Altså en kinesisk producent med egen kontrol af kvaliteten.
Har hørt en del historier om deres syn på kvalitet.
Jeg tænker også på alle de nystartede solcellefirmaer i Danmark, der sælger kinesiske produkter. Hvis de ikke eksisterer om fx. 10 år og man har en garantisag, hvor let er det så lige at gå til producenten? -nok næsten umuligt.
Et samfundsøkonomisk synspunkt kunne også være, at det måske var os alle mere til gavn, at støtte europæiske firmaer.
Jeg tror du skal overveje om de "Europæiske" firmaer du snakke rom ikke nærmere skal betegnes "Internationale" og vær sikker på de flytter overskudet derhen hvor det passer bedst i regnskaberne...
Og vær ret sikker på de ofte får produceret på OEM fabrikker i Asen, eller har egne fabrikker derude....

MVH Njord

MVH Njord
Jo, nogle flytter sikker overskuddet. Nå men det var også bare en tanke.
Med hensyn til tyske varer produceret i kina. -Fint nok, det tyske firma er jo stadig garant for kvaliteten!

prøv og kik på www.solteknik.dk

De har et kursus hvor man for alt at vide om solpaneler...

-og nogle helt andre priser...

cccc.dk


cccd.dk

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis