Trappehul afskærmning?

Hej Alle

Jeg har et trappehul ved skråvæg jeg skal have lukket på en eller anden måde så min lille trold på 8 mdr. ikke falder ned ....jeg har overvejet plexiglas men har fået at vide at det ikke er lovligt at bruge fordi det kan splintre i microstykker hvis det går istykker ...så har jeg overvejet hærdet glas men tror det bliver en ret dyr løsning ...så nu går jeg og overvejer om man kunne lave nogle lodrette pinde eller brædder af en slags ligesom i 70 èrne MEN hvordan laver man det lige nemmest og med hvilke materialer osv. jeg regner med at male det hvidt så det ikke bliver for tungt og mørkt. Har i helt andre ideer end mine er de også velkomne. ;-) Pft.

katskidt

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du uploade et billede af hullet? Så er det lidt lettere at komme med ideer :-)
nu skulle du gerne kunne se billeder ;-)

katskidt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Plexiglas kan man ikke smadre, det kan man derimod med hærdet glas, som vil smadre i tusindvis af stykker, så er forkerte oplysninger du har fået der.

har faktisk også tænkt på om man kunne bruge galv. rionet med meget små masker men ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det fast så det holder.

katskidt

det med plexiglas har jeg fået at vide ved et firma der sælger dettte og alm. glas....

katskidt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hærdet glas kan godt smadres, men det knuses i små uskarbe stykker.
Lamineret og hærdet glas gør det samme, men småstykkerne bliver hængende.

Plexiglas splintres ganskevist når det smadres, men der skal vold til at smadre f.eks. 6 mm tykt plexiglas. Et barn under 10 år ville ikke kunne smadre 6 mm plaxiglas.

Endeligt er det en umådelig dårlig ide med vandrette pinde eller Rio-net. Børn vil ælske at kravle på det.
Der skal anvendes lodrette pinde/rundstokke med max. lysning på 11 cm.

Det er ikke noget videre porblem at opstille et rækværk af rundstokke rundt et trappehul. Men kom bare med no'en billeder.
nu har jeg forsøgt at lægge billede ind på indlægget og på min profil men det kan ikke lade sig gøre,...nok mit net der er for langsomt men har I en mailadd. kan jeg maile det til jer...

katskidt

kom lige i tanke om at det med at jeg ikke kunne få billede på er at jeg måske har taget et for stort billede så nu prøver jeg lige igen.

katskidt

Ja.
Det er jo relativt simpelt at opsætte et bræt på skråvæggen og et på gulvet og opstille plexiglas eller rundstokke.
Samt en låge hvor lukketøjet sidder så højt at trolden ikke kan åbne før komfirmationsalderen.

Det det handler om at barnet ikke kan kravle op af afskærmningen eller komme til skade i forsøget på at forcere "bygningsværket"
ja det er nemt med glas el. plexi men også ret dyrt....kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal skære rundstokke til og sætte dem fast osv. ....ved du evt. hvor man kan købe billig plex i de store størrelser...og hvad skal man vælge hvis man selv skal kunne skære i det og hvilken klinge til stiksaven skal man bruge...hhmm...det var mange spørgsmål

katskidt

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også