Trappehul afskærmning?

Hej Alle

Jeg har et trappehul ved skråvæg jeg skal have lukket på en eller anden måde så min lille trold på 8 mdr. ikke falder ned ....jeg har overvejet plexiglas men har fået at vide at det ikke er lovligt at bruge fordi det kan splintre i microstykker hvis det går istykker ...så har jeg overvejet hærdet glas men tror det bliver en ret dyr løsning ...så nu går jeg og overvejer om man kunne lave nogle lodrette pinde eller brædder af en slags ligesom i 70 èrne MEN hvordan laver man det lige nemmest og med hvilke materialer osv. jeg regner med at male det hvidt så det ikke bliver for tungt og mørkt. Har i helt andre ideer end mine er de også velkomne. ;-) Pft.

katskidt

Hej Alle Jeg har et trappehul ved skråvæg jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Plexiglas 6 mm koster noget i retning af 250 kr/m2. Og kan, med forsigtighed, bearbejdes med alm. el-værktøj.

Men du skal jo bruge noget der ligner en trekant og får stort spild.

Rundstokke er heller ikke gratis.

Men du kunne jo vælge (høvlede) lægter eller noget i den retning. (Ru lægter som du selv giver en omgang med en rasp eller excentersliber).
Hej

Jeg har vedhæftet en mulig løsning, som jeg ser det. Herved sikres et rimelig afstivet gelænder, som kan holde til noget og som samtidig vil tage sig rimelig pænt ud vil jeg mene. Det er selvfølgelig en smag sag og afstiveren til din bjælke er jo selvfølgelig ikke så køn, men den afstiver godt.

Jeg kan sige, vi har et stort set identisk trappehul hos os, hvor vi har gelænderet med rundstokke monteret ned i gulvet. Gelænderet er lidt vakkelvoren, men det holder fint til vores datter på 1½ år. Jeg ville dog, hvis jeg skulle lave et nyt afstive mit gelænder i loftet.

Du kan både indbygge plexiglas og rundstokke i hulrummet, som vist.

Håber den viste løsning falder i go jord


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også