Hjælp til gl. Ruko kasselås

Hej!
Jeg vil gerne sætte en kasselås på min hoveddør. Jeg har erhvervet mig en gammel Ruko kasselås med cylinder på begge sider. Det er den 5-stiftede model til runde nøgler.

Problemet: Jeg har ikke nogle nøgler til låsen, og mine andre nøgler (postkasse, kælder osv.) er den firkantede model. Derfor vil jeg gerne have låsen "ombygget". Den inderste cylinder er rund, den ydre oval - jeg kan se, at det er billigere at skifte hele låsen end at købe de to cylindere seperat. 
Kan man skifte messing-tromlerne ud til en 6-stiftet model eller kan man få lavet nogle nye, runde nøgle ud fra den eksisterende cylinder?

Jeg vil gerne ha' låsen op at køre, men Silvan har en kasselås til 400 kr. på tilbud i morgen søndag, så kan jeg overhovedet komme nogle vegne med den gamle for det budget?

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Theis
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan en lådesmed, ment klare, at lave en nøgle til den gamle cylinder.

Men hvis du kan få en ny til 400 kr, så synes jeg ikke det kan betale sig, at få lavet nøgler til den gamle .

mvh jens

 

Hvis de cylindre der sidder i nu er til 5-stift, skal disse skiftes ud med 6- stift cylindre, der stiftes så de passer til den nøgle du har i forvejen.

Det er slet ikke noget problem. Jeg har ikke set annoncen vedr. Den kasselås der er på tilbud i Silvan, men er du sikker på at det er med cylindre? For ellers er det godt nok billigt.

Mvh. Låsesmeden

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

hejsa

Der står med cylender og 3 nøgler overvejer at købe en og montere i min garage port og få den kodet om s den passer til de øvrige 6 stift vi har i huset.

http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____14656.aspx

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ok. Har set annoncen og det er kun med én cylinder, så giver tilbuddet mere mening. Trådstarter har en gammel kasselås, men med to cylindre.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis