spørgsmål til isolering af loft

Hejsa.

sider lige og snakker isolering. i loftet af et 1 plans hus,

stuerne er ved at få lavet lofter (profilbrædder.) er det nødvendigt at isolere dette , når der kommer 300mm+ ovenpå selve loftet  de andre rum får ikke lavet loft, så det vil kun være stuerne der så bliver ekstra isoleret men vil det kunne svare sig. at smide ekstra i etageadskillelsen når det ikke er i alle rum ?

håber overstående giver bare lidt mening. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næe, det gør det nu ikke.

Prøv igen! :o)
Hvis der kommer 300 mm ovenpå....... giver det ingen mening at isolere loftet ??

Forstår heller ikke helt meningen......

Men det kan altid betale sig at efterisolere - hvor meget er så spørgsmålet ;-) - altså om det nogensinde tjener sig ind igen.

Jeg gør det " for sjov " i sommerhuset - med en benyttelsesgrad på ca. 10 % i vinterhalvåret vil det nok tage 100 år at tjene ind :-))

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Orv hvor kan man blive misforstået hvis folk ikke vil forstå......

Tror godt jeg kan skære den ud i pap for jer.

Oppe på loftrummet vil melander isolere med 300+ og spørger om han nedefra inden han sætter profilbrædder op i loftet i stuen skal isolere ekstra...(det er jo en 1-plans villa)

Svaret tror jeg skal være nej, så hellere lægge mere på loftet med det samme, plus udgiften vil overstige evt. Sparet varme.

 - I lære som GDS´er

Mht. om det kan betale sig kan svaret være:

Hvis du smider mere på end det er rentabelt, vil det i nuet være spildte penge.
Men i fremtiden vil du have et større rådighedsbeløb.

Du ved hvor mange penge du har i nuet når du køber din isolering, men du ved ikke hvor mange penge du har i fremtiden.
Du ved heller ikke hvad energiprisen er i fremtiden og hvem havde forudset en fordobling på under 10 år???

 

 

 

Annonce
isolering på loftet i et 1 plans hus er vel noget af det billigste man kan lave, det kan rimelig nemt laves selv, og isoleringen koster jo ikke ret meget. men når du kommer op over 300 mm giver det ikke ret meget økonomisk.

Jeg læste dog for nyligt noget om et passiv hus som havde 700 mm isolering på loftet, og 600 mm i væggene. men så er der vist også isoleret
Lige netop Pizzabager.

Og det er derfor at nybyggede huse i DK snart kommer til at ligne en fuldt udvokset udgave af Michling-manden.

Det er på høje tid at der kommer noget skub i udviklingen af effektive varmeisoleringsmaterialer.

Eller produktion af billig energi. Et par a-kraftværker i hver region er vel hvad der skal til.
(Så er der osse lidt for regionerne at tage sig til - nu hvor fordelingen af hospitaler er på plads)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis