"Fugttætning" af puds?

Hej LDSér  

Jeg har et fugtigt hjørne, i min ene stue. Efter en større omgang,med nedrivning og pudsning af væggene igen,må jeg desværre konstatere at det ikke har fået helt bugt med det  Troede det skyldtes, en utæt tagrende på det hjørne,da vi overtog huset. Men ak nej, det må være noget opstigende fugt,hvilket jo nok må påregnes i sådan et gammelt hus(1877).  Men man håber jo altid på det bedste.   Anyhow, planen er nu at de pudsede vægge, skal have en gang cempexo. Men mon ikke at jeg burde behandle stedet med noget "fugttættende" inden malling? i såfald hvad?? vandglas,borup-vandtæt eller hvad???
På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil nok ikke hjælpe at tætne pudslaget, så vil det bare blive trykket ud. Du er nød til at finde synderen, hvis det er opstigende fra grunden, skal du frigrave grundmuren og tætne den udvendigt med noget asflaldt dernæst skal du lægge mellemstore sten i hullet og have et dræn til nærmeste brønd eller kloark.
Du skal jo tænke på at er dine sten meget fugtiget når vi får hård frost, vil de sprænges.
Der er drænet som du beskriver, med søsten og drænslange. Dog "kun" ca40-50 cm ned, da jeg ikke ville risikere skred,ved at blotlægge for meget af grundmuren. Det er umiddelbart kun indermuren,der har lidt problemer med fugt hist og her.Facaderne har jeg fået sandblæst og gået og filtset her i sommer,de ser tørre nok ud,(dog enkelte undtagelser). Indermuren er af solbrændte sten,og de holder altså åbenbart temmeligt længe på fugten.Der er ingen hulmur(max.2-3cm). Hmmm! hvad gør jeg så?? næste skridt er vel noget med at ,kradse fuge ud og indmure pap??? mon ikke det kunne være et forsøg værd ,med noget tætning alligevel? ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis