Strømforsyning til julelys

Hej.

Jeg har fået 2 piletræer med lysdioder i, foræret. Måske fordi de tilhørende strømforsyninger var blevet væk.

Af en lille seddel som sidder på ledningen fremgår det at der er tale om 24v - 50htz 4.5w IP44 75 leds 3v/20mA 0,06 w lys.

Dem har jeg så som sagt 2 af og vil gerne finde på en løsning, så der kan komme lys i pærerne.

Nogle ideer ? Kunne jeg eks. købe en julelys kæde med samme volt og så splejse ledningerne ind til den ?

Kim


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis du parallelforbinder dem og overholder max belastningen på strømforsyningen til juletræskæden.

Og der er sidstnævnte, der nok vil volde dig problemer. Hvis du vil have kæde og træer på samme går det nok ikke, for strømforsyningen til kæden er sikkert dimensioneret til netop kun lige at kunne trække kæde.

Hvis kæden ikke er med LED pærer men alm. pærer kan det godt være, der er "overskud" til at levere de beskedne ekstra watt som LED pærerne skal bruge. Men så skal du blot være opmærksom på, at det kan forringe levetiden på træerne. LED lys skal helst have en LED-driver (strømforsyning specielt til LED pærer). Men OK om træerne holder 10 eller 15 år er vel ligegyldigt - du er sikkert blevet træt af dem inden ;-)
mener onkel haral skrald har løse strømforsyninger til julelys 24v
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis