Inddækning skorsten

Vil meget gerne høre jeres råd til inddækning af skorsten. Har fået lagt nyt stål (model glaseret tegl) tag på sommerhuset, men mangler at dække skorstenen ind. Har kigget på noget som hedder Perform, men det koster kassen. Kan jeg bruge normalt tagpap? Tænkte at skære det til og bukke det op langs skorstenen  ( og lidt ud over taget altså 4 stykker) for derefter at fræse et sport hvor jeg kan sætte en alu liste fast i rillen som jeg derefter kan lukke med feks silikone (listen skulle så gå ned over tagpapet). Så lister på trælasten som kunne bruges. Hvis jeg kan bruge tagpap hvordan fæster jeg det på taget og kan det bøjes/formes så lægger sig på taget? Ellers får jeg det jo ikke tæt (derfor brugt man sikkert bly tidligere)   

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne du sikkert godt, men jeg tror ikke at skorstens fejeren vil godkende din løsning. Der er jo ligesom en grund til at det skal være en metal inddækning !
Og for at få tagpap til at fæsni skal det brændes fast, d.v.s. du skal bruge en stor brænder der kan give masser af varme. Her er en varmepistol slet ikke nok. Jeg tror heller ikke at det vil holde tæt mod dit nye tag, så der er ikke andet end at købe den rigtige løsning. Den holder til gengæld nok de næste 25 år.
Inddækningen laves med blyerstatning.

Feks. Wakaflex, Perform, Tarcoflex eller lign.

Tagpap
er slet ikke velegnet til dette formål, rundt om skorstenen kan du enten bruge klemlister, eller indfræset afdækningsprofiler.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis