rei60 (bd60) bærende ydervæg af træ til garage - hvordan?

Hej

Jeg skal ansøge om at bygge en  uopvarmet garage på 7x11 meter med saddeltag. I den forbindelse skal der laves en bd60 væg ind mod naboens garage der også er placeret tæt på skel. Her er jeg så lidt i tvivl om hvordan den skal udføres. jeg tænker at lave væggen som følger indefra:
1. gipsplade.
2. træplade ( osb eller spån )
3. 45mm påforing med isolering.
4. damspærre.
5. 145mm træ med isolering.
6. vindspærre.
7. ?
8.?

Det yderste lag beklædning tror jeg at jeg vil lave som "imiteret" klink på den nederste halvdel af væggen og 1 på 2 på den øverste for at få lidt spil i det.
Det jeg er i tvivl om er hvordan det skal laves mht, ventilation eller ej og det inderste lag (klasse2 beklædning) i pladeform??

og hvad menes der når der skrives sammenpløjede brædder..er det med fer/not ?? eller bare brædder der overlapper hinanden?

 


MVh. Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved jeg ikke meget om, men skal isoleringen ikke fastholdes med "udglødet jerntråd" pr 30 cm, for at opfylde krav til branddrøjhed.

Det er muligt at dine osb-plader overflødiggør det, men nævner det blot, da det er lidt træls at få at vide når ind- og udvendig beklædning er monteret.
jeg synes kun at have læst at hele hulrummet skal være fyldt ud med stenuld, mener ikke der stod noget om tråd. Også lidt derfor jeg er i tvivl om man skal lave den yderste beklædning ventileret da hulrummet evt kunne fungere som skorten hvis i ved hvad jeg mener.

MVh. Jesper
http://guiden.rockwool.dk/konstruktioner/vaeg/lette-skillevaegge?page=2052#section_2067

Du har et eksempwel på BD60 væg ovenstående.

Den er godtnok indvendig, men selv om du laver en ventileret beklædning, så er det uden betydning. Klasse 2 beklædning kan være 1 lag 13 mm gips, MR-godkendt.

I stedet for 13 mm gips kan anvendes 16 mm spånplade som beklædning.

har set den på rockwool, men tænker på de 2 lag klasse 2 beklædning yderst..hvad ville i vælge som det næstyderste lag hvis jeg vælger at lave den facadebeklædning som jeg har beskrevet ovenfor??

MVh. Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis