Gulvvarme - renovering

Hej alle
 
Jeg er ved at renovere vores badeværelse og har i den forbindelse lagt ny gulvvarme med pex-rør.
Mit spørgsmål er i.f.m. tilslutningen til de eksisterende varmerør, som er lavet af sort jernrør, har jeg lavet følgende:
 
Tilgang:
Sort jernrør - 90 graders bøjning (galvaniseret) - pex-fitting (messing) - 20 mm pex rør.
Afgang:
20 mm pex rør - pex-fitting (messing) - 90 graders bøjning (galvaniseret) - returføler -  rør (galvaniseret) - sort jernrør.

Der er brugt 90 graders bøjninger pga. pladsmangel.
Alle samlinger har fået et tykt lag isoleringstape, så de ikke kommer i kontakt med betonen.

Mit spørgsmål er:
Må jeg godt bruge galvaniseret rør sammen med sorte jernrør og er det noget der holder tæt?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen problem, så længe det er samlinger i et varmesystem.

Det er kun i brugsvandsinstallationer man skal være forsigtig med at blande "metaller", da der er tale om iltholdigt vand, - men der må man så absolut heller ikke bruge sorte rør.

Hvis rørene er pakket med fehår og paksalve, og spændt ordentligt, så skal det nok holde tæt. Personlig bruger jeg aldrig det hvide "pak-tape" til blivende installationer, synes ikke jeg har så gode erfaringer med det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis