skal isolere gulv

Jeg er selv ved at bygge mit hus. Jeg har ikke nogen erfaring med dette ifra før, men det går nu meget fint. Men nu er jeg så kommet til gulvet. Planen er at isolere med 30cm lecanødder og 20cm rockwool. Men det bliver dyrt i lecanødder når jeg skal bruge 10m3. Nogle forslag til anden isolering eller hvor kan man købe de mængder billigt? Det er et træhus.

Daaberg

Jeg er selv ved at bygge mit hus. Jeg har ikke... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fugt fra undergrunden, kan jeg lukke det ude med dampspær? Set jeg fylder hele rummet op med polysteren 500mm. Kan jeg så ik imellem nogle af lagene lægge dampspær? Eller hænger jeg på leca? Vil gerne bruge leca, men har ikke råd til det nu og tiden er ved at løbe ud for mig. Set jeg lagde et lag dampspær nedenunder gulvstrøerne så 200mm polysteren og til sidst når jeg får råd så kunne jeg få blæst lecanødderne ind bagefter. Er jeg helt ude i hampen? Hvad kan man ellers bruge? og hvis jeg nu bare lagde polysteren ind kan jeg så slippe med at evt behandle bundrammen og gulvstrøerne med noget svampedræber eller lign. Huset skal jo laves ordentlig, men det er ikke et krav at det skal holde i 100 år. Havde tænkt at hvis det holder 20 år så er jeg glad, men det er jo vigtigt at bundkonstruktionen holder så længe som muligt.

Daaberg

angående min gulvkonstruktion. Så er både bundramme og gulvstrøer punktstøbt sådan at træet er hevet i fra jorden med 30 cm. Som yderskal har jeg eternitplader for neden der går osse 30cm ned i jorden samt 20cm over. Så det er jo mellemrummet ifra jorden til gulvstrøerne jeg ville have fyldt op.

Daaberg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis